Hiss eller diss

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jo jag håller med, det var lugnande att få tillbaka den "normala" startknappen. Men win8 är ändå en gigantisk fail :P.

Windows 8 är det som kommer får mig att köpa en mac - om min dator skulle haverera just nu. Så om Windows 10 är bättre så har den mycket att ta igen efter 8:ans fiasko.

Jo men det blir bättre iaf. Jag höll på att kasta ut nya datorn, men nu efter några mån med 8.1 så är det inte alls så farligt. Det känns nästan som en normal dator :)
Nä, det suger fortfarande röv.

10622717_698390236921660_4792612266395891327_n.jpg

Pepparkaka med chokladfyllning. Kexen smakar jättemycket pepparkaka och är supergoda... men..choklad till? Jag hade hellre sett vaniljkräm tror jag. Jag gör pepparkaksmuffins med mjukostglasyr på, typ sån man har på morotskaka, och det passar ihop som hand i handsken. Det här passar inte lika bra ihop. Så faktiskt DISS till hela kakan, men HISS till bara pepparkakekexen.

Sen ger jag DISS till marabou för att dom bara gör roliga smaker i stort format. Varför kan man inte köpa lakrits i liten chokladkaka tex? Eller mint, eller salta mandlar.. Dåligt!

Sen ger jag DISS till marabou för att dom bara gör roliga smaker i stort format. Varför kan man inte köpa lakrits i liten chokladkaka tex? Eller mint, eller salta mandlar.. Dåligt!

Och jättediss till samma företag för att ALLT de gör är med 'spår av nötter'. Jevlarns skitchoklad! :mad:

10622717_698390236921660_4792612266395891327_n.jpg

Pepparkaka med chokladfyllning. Kexen smakar jättemycket pepparkaka och är supergoda... men..choklad till? Jag hade hellre sett vaniljkräm tror jag. Jag gör pepparkaksmuffins med mjukostglasyr på, typ sån man har på morotskaka, och det passar ihop som hand i handsken. Det här passar inte lika bra ihop. Så faktiskt DISS till hela kakan, men HISS till bara pepparkakekexen.
Hiss om man doppar dem i te eller kaffe. Annars ganska tråkiga.

Det roligaste är när det står "kan innehålla spår av nötter" på produkter som Schweizernöt och Helnöt.
Eller hur! Förvisso är det bättre med för mycket märkning än för lite och det är väl ungefär varför de har den märkningen som standard på i princip alla sina produkter, även om det i just det hänseendet är ganska slött och bekvämt för dem som producenter då.

Jag har dålig koll på den här tråden. Men eftersom jag sett att den delvis handlat om glass vill jag gärna dunderhissa glasskaféer som det där jag köpte den här glassen i slutet av sommaren.

Glassen i sig är inte märkvärdig, det är vanlig Sia. Men så finns där en tillbehörsbuffé med 40 olika toppings där man själv väljer och lassar på! Och eftersom jag valt hallon/saltlakritsglass gick jag loss på saltgodiset. Fy fan så gott.

(Det fanns naturligtvis även nyttigheter som frukt och nötter på buffén, men vi kan väl säga att jag upptäckte dem för sent).

KL

Vill hissa päron och mjölkchoklad glassen från Triumfglass,
dissa Funs med vaniljkräm,
och hissa WD-40s nya burk där pinnen sitter fast på en sak som kan fällas upp och ner beroende på om man vill ha mer sprej eller mer koncentrerad stråle.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka