Och jag älskar bådaVerkligen! Personligen hatar jag nog båda ungefär lika mycket.![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och jag älskar bådaVerkligen! Personligen hatar jag nog båda ungefär lika mycket.![]()
Mitt syfte är inte bara att leva hälsosamt utan även gå ner i vikt så tror det är därför hon pushar extra hårt för det. Men jag håller med. Jag kör hellre efter devisen mindre av det goda istället för att byta ut det mot en massa saker som smakar skit.
Sen är ju vissa grejer enklare än andra. Jag tycker pepsi max är godare än läsk med socker i, den blir lätt sliskig och "klibbig" tycker jag. Men som sagt i yoghurt tycker jag det blir märkligt.
Men jag fick också höra att vår middag bestående av kycklingfile, kokt ris och broccoli (ingen sås) var den "perfekta middagen" och ja, det kanske det är, och jag tycker det är gott. Men ska varje måltid jag äter behöva vara så så känner jag att jag lika gärna kan ta repet och gå ut i boden nu typ..
Jag gillade inte fish and crisp faktiskt. Jag föredrar de där gamla panerade fiskbitarna där paneringen liksom ser ut som typ små, små maskar?Svårt att beskriva men de är jättegoda, det var sådana i skolan också.
Kvarg innehåller mycket protein, lite fett och inget socker (om man köper sockerfri eller naturell). Jag blandar i min chiapudding eller overnight oats för bättre mättnad.För mig som försöker undvika mjölkprodukter blir nyfiken, vad smakar kvarg? Vad består det av? Varför äts det?![]()
Jag tycker absolut att koriander smakar tvål och undvek som pesten när jag var ung. Men nu har jag liksom lärt mig och tycker att den där tvålsmaken matchar fint med det man har den tillApelsinchoklad verkar ha lite koriandervarning (dvs den där tvålkryddan...), antingen tycker en det är jättegott eller så tycker en det smakar otäckt!
![]()
Jag vet verkligen inte hur jag ska ställa mig i korianderfrågan... Sjukt gott i varma grytor, smakar tvål när det är färskt i typ en sallad :PApelsinchoklad verkar ha lite koriandervarning (dvs den där tvålkryddan...), antingen tycker en det är jättegott eller så tycker en det smakar otäckt!
![]()
Jag vet verkligen inte hur jag ska ställa mig i korianderfrågan... Sjukt gott i varma grytor, smakar tvål när det är färskt i typ en sallad :P
Jag vet verkligen inte hur jag ska ställa mig i korianderfrågan... Sjukt gott i varma grytor, smakar tvål när det är färskt i typ en sallad :P
Jaa, testat någon vanilj på jobbet och älskade den men den brukar inte säljas häruppe annat än grossist så var jätteglad över att en affär verkar ha ett stort utbudLejonet och björnen är god glass![]()
Det som förvirrar mig här är... mjukaÅh, Sias apelsinchoklad-glass som är SÅ god! Med STORA mjuka mjölkchokladbitar i!
Nej. Choklad, fast mjuk konsistens.Det som förvirrar mig här är... mjukatyp brownie?
Jag gör kaseinpudding från Tyngre till frukost, mest för att det är så enkelt men det är också riktigt gott! Bara blanda med mjölk, in i kylen och sen stelnar den till en pudding över natten. Jag toppar med lite frysta bär och nötter men det kan ju skippas. Det kanske kan vara något som din coach är nöjd med?Sötningsmedel är inte skadligare än socker det är en konspirationsteori och passar inte i den här tråden.
Behöver jag tillsätta något så är poängen lite borta, det blir för mycket meck och det ska vara lätt att ta med sig och behöver alltså vara en komplett produkt.
Sen är jag väldigt petig generellt och är ingen "fruktmänniska". Jag älskar mango och melon och köper gärna när priset är bra men jag är inte jätteförtjust i något färskt bär, tycker inte alls om nötter och fröer ser jag liksom skräp och hatar när mjukt bröd är proppat med onödiga, hårda bitar
Jag har blivit väldigt nyfiken på de här vuxenklämmisarna som postats här på senaste så ska kolla i helgen om de har några på ICA att testa men misstänker tyvärr att min coach inte kommer vara nöjd med något som inte är i princip fritt från både fett och socker..![]()
Vad är det för smak på den? Annat än choklad känns typ lite mysko för mig av någon anledning.Jag gör kaseinpudding från Tyngre till frukost, mest för att det är så enkelt men det är också riktigt gott! Bara blanda med mjölk, in i kylen och sen stelnar den till en pudding över natten. Jag toppar med lite frysta bär och nötter men det kan ju skippas. Det kanske kan vara något som din coach är nöjd med?![]()
Såklart älskade jag den där nya Valio apelsin-chokladen, kvargen var t.om krämigare än vanligt![]()
Annars är det inte min favoritsmak apelsinchoklad men kan väl äta några romerska bågar om det bjuds hehe
Annan kvarg än Valios brukar vara för sträv för mig... Synd. Fått något tips här om att vispa upp med en gaffel men brukar inte bli av att jag köper annat än Valios numera. Synd då jag tycker att kvarg är mer mättande än yoghurt och lätt att slänga i sig i farten. Brukar alltid köpa blåbär-hallon om jag har möten som jag är nervös inför så jag får i mig något iaf
![]()
Japp, jag plöjde många olika varianter när kvarg kom på modet så jag vetValios kvarg är ju både fetare och sötare än de flesta andras (kesella undantagen) så de blir ju annorlunda i smak och konsistens.![]()
Finns massa smaker, mina favoriter är mjölkchoklad med havssalt, chokladtryffel, vaniljdrömmar och citron. Men det finns flera olika chokladvarianter.Vad är det för smak på den? Annat än choklad känns typ lite mysko för mig av någon anledning.