His markings reveal an overo gene,

Cyllene

Trådstartare
making him a good type to use on colored mares. Jag är ju helt ointresserad och kan inget om färgavel, så kan någon förklara för mig vad detta betyder?

Detta stod på beskrivningen på en hingst jag jobbat med och jag hade ingen aning om att han var "attraktiv" för färgavel... :)

/C - okunnig!

Sv: His markings reveal an overo gene,

Det menas bara att han har tecken på kroppen som antyder om att han bär overogenen, trots att han är enfärgad.Varför han skulle vara en bra hingst att använda i aveln, mer än någon annan vanligt overo tecknad hingst...ja det vet i sjutton vad de menar??

Liknande trådar

Utrustning Jag läste precis färdigt det lilla häftet "The Loriner: Opinions and Observations on Bridle-bits and the Suitable Bitting of Horses...
Svar
2
· Visningar
1 338
Senast: HannaZ
·
C
Avel Nu när det börjar att dra ihop sig till att vi ska sälja våra föl, så undrar jag: Hur gör ni hemma hos er när ni ska prissätta era...
13 14 15
Svar
282
· Visningar
24 241
Senast: Emsan
·
Fälttävlan Danny Warrington har skrivit en utmärkt artikel i senaste numret av Chronicle of the Horse, ang. ryttar ansvar. Jag håller med honom...
Svar
16
· Visningar
1 985
Senast: fio
·
Avel Holsteiner-blod och hopphästavel generellt. Klipper in den här och länkar. Den är lång. “You can only sell one thing – the...
2
Svar
21
· Visningar
2 711
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?