Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
det är så att mitt föl på 6 månader går på hippotrim för infektion i kroppen o nu undrar jag om det går bra o avmaska samtidigt som dom går på det? ska avmaska med Cydectin.
tänkte passa på o göra båda nu när han står inne.han ska ut nu i veckan o har lite dålig koll..
min vet sa att ja skulle avmaska men hon e i tyskland på kurs så ja får inte tag i henne förrän på tisdag. :smirk:
hon e nästan garanterad att han har mask...
hon har skrivit ut cydectin men ja vet inte om ja kan ta d samtidigt som hippotrim.
sista dan me det imorgon..
Eftersom bägge kan påverka mag och tarmflora, skulle jag inte köra i en avmaskning förrän kuren med Hippotrim är över.
Om hästen har mycket parasiter, och magen för stunden är i ett undermåligt skick finns risken för en toxikologisk förgiftning pga parasitangreppet vilket kan göra hästen väldigt sjuk. Jag har sett det vid ett tillfälle, en häst som avmaskades dagen efter avslutad hippotrimkur och blev oerhört sjuk. Enligt vet så skulle det bero på just det här.
Men det finns väl någon annan vet du kan konsultera, om inte avvakta till du kan komma till tals med din nuvarande veterinär.
aaaa d känns som om jag får göra det nu.tack ändå..
man vill ju inte att dom ska bli dåliga dom små liven.han har haft otur nog den stackaren o inte hunnit komma ut nåt sen ja fick hem honom för två veckor sen..
Ta ett prov först så behöver du inte fundera så mycket. Och VILKEN mask är det fölet ska ha mycket av? Är det spolmask skulle inte Cydctin vara mitt val.
Hundavel & Ras Haha, jag tänkte att ni får försöka reda ut den eventuella konflikten er emellan, inte valpsituationen. Jag hade varit förbannad. (aka...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.