Hippos mineralfoder...

C

chilipop

Hej! Nån som har förpackningen till Hippos mineralfoder plus i närheten? Jag håller på att räkna ut min polles foderstat och har slängt hinken... klantigt! Jag vill veta Kalcium, fosfor, magnesium i g/kg och selen i mg/kg...
Tacksam!!!!! (kollade på hippos hemsida men hittade det inte) :p
 
Sv: Hippos mineralfoder...

Du letar för dåligt, jag hittade det där ;)

Kalcium 12.5
Fosfor 2.5
Magnesium 3
Selen 30
 
Sv: Hippos mineralfoder...

Håller med..när slipper man folk som inte IDS leta på ett foderföretag som är så stort..slå in hippos sida...så vet du..
 
Sv: Hippos mineralfoder...

Då kanske jag kan passa på att ställa en följdfråga. PÅ hippoplus och steel-joint står analysvärden i procentform. är det någon som vet hur man räknar om det? Är nämligen urdålig på matte och på foderräkningsprogrammen ska man ju ange g inte %.
T :confused:
 
Sv: Hippos mineralfoder...

Om det står att det är ex 16% Ca i förpackningen så är det 160 gr per kilo eller 16 gr per hekto...... Du tar då, om vi säger du vill få fram per kilo: 0,16*1000 & om du vill få fram per hekto(100 gr): 0,016*1000......
 
Sv: Hippos mineralfoder...

Åh vad bra. Superschysst. Har nämligen undrat ett tag.
tack tack
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag letar febrilt efter ett lämpligt mineralfoder, ja eller ett mineralfoder och sen kanske rena mineraler att komplettera med. Nedan...
Svar
9
· Visningar
867
Senast: maddie202
·
Hundhälsa Är det någon som vet hur man räknar ut kaloriintaget baserat på färskfoder? Vår veterinär vill att vi räknar ut Ascots kaloriintag...
Svar
11
· Visningar
1 224
Senast: Lisalei
·
Foder & Strö Har precis fått hem mitt fina Pre sto, hon har tappat en hel del muskler och hull efter resan från spanien. Gjorde analys på mitt hö och...
Svar
8
· Visningar
1 730
Senast: Jiovedi
·
Foder & Strö Här kommer ytterligare en foderfråga i mängden, dock med analys. För äntligen har analysen på hösilaget kommit, och jag sitter och...
Svar
4
· Visningar
1 480
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp