• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare lyckobubblor
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 940
L

lyckobubblor

Jag har precis börjat fodrat med Hippolyts foder, dels Irish mash och deras mineraler i pelletsform, är det någon som använt deras foder lite längre tid och märkt någon skillnad?

Sv: Hippolyt

jag har använt deras Irish Mash till mitt IC sto som jag har haft hos mig i ett år, valde denna för att hon har en slags tarmsjukdom som hon har ärvt från sin mor, så hon är jämt lös i magen (mer eller mindre) efter en del studier på Ultuna så finns fortfarande itne svar, men hon har varit "bättre" när hon har gått på bete o under vinterhalvåret då hon åt detta, fick dock bara 2 dl/ dag, men tydligen så hjälpte det lite iaf. :)
vad ska du ha det till för häst?

Jag bytte foder då vi blivit fodervärdar till en 24-årig shettis herre, dels för att min andra shettis/welsh m. har ätit krafft ponny förut och deras pellets är så himla stora och hårda och jag vill vara säker på att den gamla shettisen kan tugga och få i sig fodret på ett bra sätt.

Sen att det blev just hippolyt är för att den gamla shettisen har svårt att hålla hull och att vår egna har varit, till och från, risig i magen sen vi tog in dem från sommarbetet, foderåterförsäljaren var mycket optimistisk till detta foder, såklart :rofl:, men det skulle vara kul att höra om någon märkt en sådan skillnad som återförsäljaren menar att det blir..

(vad är ett IC sto?) :confused:

Irish Cob, elelr Tinker, men det e ju två olika föreningar så...

men det låter ju som att det ska passa bra, hoppas det funkar för er! :bump:

Aha, man lär sig något nytt vaje dag ;)

Dock har jag himla svårt för danska, det mesta informationen på deras hemsida är ju på detta språk, så jag frågar istället, om man ger irish mash och mineralerna (som också täckte vitaminbehovet) är det en fullvärdig foderstat då?

Jag förstod inte om irish mash enbart var till för att "rena och läka" magen eller om man kunde ha det som ett basfoder?

har oxå väääldigt svårt för danska...:angel:
så jag har ignen aning, vi hade basiblock i hagen så vi tänkte itne på mineralerna då, eftersom hästarna äter det när det behöver...:o

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
694
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Kort sagt har vi katastrofvärden på hösilaget, smrp på 29… 🤦🏻‍♀️ Vad ger man en liten welshponny för proteintillskott utan att det blir...
Svar
14
· Visningar
1 117
Senast: Amk
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 164
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 566
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka