Hippodrom hoppning

B

Bamselina

Någon som har TR tillgängligt och kan skriva reglerna för hur en hippodromhoppning går till?

Mina TR ligger hemma och jag skulle behöva veta det lite snabbt...

Sv: Hippodrom hoppning

du kan nog inte begära att det sitter Så många här på buke mellan 10 och halv 11 en vardag, så du får nog lugna dig lite...

Sv: Hippodrom hoppning

Jag har inte TR här så kan inte återge det ordagrant

Hippodromhoppning: 3-4 hinder ingår, ska placeras så att det blir bra anridning ( tex långsidor, mitt på diagonalen etc.) man börjar på (storhäst) 1m, 110 eller 120 vanligtvis. alla hinder ska övervinnas felfritt, till nästa omgång höjs hinderna 10 cm, max 4 omgångar får ridas.

Hur man skiljer ekipage med fel på samma höjd osv har jag inte koll på i huvudet men du har i stora drag hur hoppningen går till :)

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
599
Senast: Mli
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Efter en förändring av formatet som infördes vid de olympiska spelen i Tokyo 2021, kommer hoppningens lagtävlingen att äga rum först...
Svar
0
· Visningar
77
Senast: Gunnar
·
IT & mobiler Smartphones har blivit ett konflikt och stressmoment i familjen. Vi håller på att banta ner användning/tillgång så mycket det går. Men -...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 454
Senast: Badger
·
Övr. Katt Hejsan! Har försökt hitta själv, men skriver ut här för lite hjälp och tips från andra kattälskare som kanske har bra koll! Jag söker...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
4 892
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Textilåtervinning
  • Valet i USA