Hippocampus eller räkna själv?

MiaMaria

Trådstartare
Jag har nu räknat foderstater till hästarna med hjälp av miniräknare. Så jämförde jag med Hippocampus, och får inte direkt samma värden. Jag får överlag högre värden då jag räknar ut underhållsbehovet. Jag är nybörjare på det här och blir något lätt förvirrad... hur tänker ni andra med större erfarenhet?

Sv: Hippocampus eller räkna själv?

Lite svårt att förstå vad du menar. Hästens behov är ju individuellt, tabeller o liknande ger endast en ledtråd. Hur lyder frågan?

Sv: Hippocampus eller räkna själv?

Ja, det kanske var lite snurrigt. Jag har räknat ut underhållsbehovet för min häst på egen hand. När jag knappar in värdena (hö) på Hippicampus så får jag ett underhållsbehov som är annorlunda än det jag själv kommit fram till. Underhållsbehovet borde ju vara det samma, oavsett om jag räknar manuellt eller om hippocampus räknar... Jag funderar inte på hur mycket och vad jag ska ge mina hästar, bara på varför det är en skillnad.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
694
Senast: Cattis_E
·
R
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 157
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
739
Senast: Sesca
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 441
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka