D

Dinamith

Är det någon här som har ridit Hippoaden i Danmark. I så fall skulle jag vilja veta mer om banan och tävlingen.

Sv: Hippoaden

Red 8 mil på banan innan vi åkte ut, men banan är flack och en hel del asfalt. Tälingsplatsen är inne i djurparken och man rider förbi flodhästar, zebror, strutsar och annat smått o gott. (Dock såg jag inte en enda tävlingshäst reagera på dessa udda djur) En del av banan går inne i de fina skogarna i området, sedan går man ut på slätten och asfalten och ner till vad jag tror var ett fd järnvägsspår där det blir åka av för de flesta. Sedan tillbaka på asfalt och tillbaka till djurparkens skogar. Första vetgate var inte på start/mål-området när jag red. Organisationen var toppen och fungerade fint. (Det var danska mästerskapen det året jag red + CEI-klasser)
Tänk på att det är en bra bit att gå medllan stallarna och tävlingsplatsen (gissar 1,5-2km) så lite planering vill till så man inte hamnar i tidsnöd med förbesiktning, invägning osv. Stallarna för CEI-hästarna var stekheta och vi turades om att leda Bouquet utomhus nästan all tid vi kunde för att han skulle slippa stå där. Det fanns fina möjligheter att sätta upp egen hage, men vi hade inget med oss. Vi tältade fint på området tillsammans med många andra. Mat kvällen innan erbjöds på områdets restaurang - väl värd sitt pris och mycket trevligt arrangerat. Helt ok kartor och lätt för groombilarna att hitta och möta upp.

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
474
Senast: MiniLi
·
Träning Hej från Sörmland! 🌸 Vi har fått en ny stallplats där utebanan har gummiflis (vet allt gällande miljöpåverkan så behöver ingen läxa i...
Svar
5
· Visningar
933
Senast: Strandad
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 448
Senast: Kakis
·
Hästmänniskan Just nu har jag ca 12 min att köra till stallet, 1 mil. Mest grusvägar att rida på och vi rider oftast själv då de bara finns en annan...
2
Svar
31
· Visningar
2 537
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar