Hippo vs. Krafft

C

Cronis

Finns det en Hippo som motsvarar Krafft-Pluss?
Vilken är det isf?
Och vad kostar den?
Hur är pelletsen? Stora eller små?

Någon som utfodrar med detta?

Sv: Hippo vs. Krafft

Om du syftar på Krafft Pluss grön så finns det inte ngn motsvarighet hos Hippo. Hippo Breed är ju ett färdigfoder medan Plussen skall användas som komplement till havre och är således mer koncentrerad. Har tittat lite efter något likvärdigt kompletteringsfoder, men har hittills inte hittat något.

Blå/röd finns det ersättare för, men just Pluss Grön verkar vara något i hästväg. 200 gr smrp och 10 mj...

Ja.
Blå/röd. (den har jag nu). Men vill ha något billigare alternativ.

Vilken Hippo är det?

Om du tittar på www.krafft.nu och jämför värden på www.svenskafoder.se så får du fram några alternativ. Jag gjorde en snabbjämförelse och tog bara smrp & mj, då motsvarade Basic och Basic Müsli värden för Krafft Pluss.

Frågan är vad du är ute efter, när jag läste lite om Krafft Pluss tyckte jag mest det var blahablah om vitaminer och mineraler som skulle tillgodoses med det fodret... Hur katten vet Krafft vad mitt grovfoder innehåller och saknar?!

Det jag va ute efter var Krafft Pluss, fast i ett annat märke. Typ Hippo.
Men jag antar att Hippo bara har småpellets...

Ja, det förstod jag. Men VAD är det som du är ute efter med just Krafft Pluss? Är det vitaminer, mineraler, MJ eller smrp - vad? Nödvändigt information för att ge råd liksom...

Hippo har lucern, pellets, müsli, mineraler, vitlöksflingor, linfrö, spannmål etc.

Se inlägg 3 och 4.

Jag fodrar med krafft pluss (blå/röd).
Har hippo en motsvarande produkt, en likvärdig.
Jag vill komma ner lite i pris.

Det va min fråga.

Hippo Basic innehåller samma mängd Smbrp och MJ som Krafft blå/röd
men inte samma mineraler och vitaminer.. så det beror ju på vad du är ute efter. Det kanske är effektivare att ändra foderstaten på annat sätt, om du vill försöka komma ner i pris, det beror ju på vad du ger i övrigt samt vad det är för analys på ditt foder.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 083
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 812
Foder & Strö Jag har fått rekomenderat av kraffts foderrådgivare att de muscle up efter förra årets hö analys. Men nu har priset gått upp och en...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 045
Senast: Habina
·
Foder & Strö Behöver hjälp med tips på vad jag söker.. Min häst har tappat muskler och behöver mer protein men är väldigt kräsen. Behöver hitta något...
Svar
17
· Visningar
1 687
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka