Hippo Müsli

Jag använder det till mitt halvblod som är snart fyra år. Han får en ganska låg giva, 2 kg per dag plus stor högiva.
Han mår bra på det och äter det med god aptit, är fin i hullet och har glansig päls. Det som har visat nu, då vi börjat träna lite mera regelbundet, är att han inte sätter muskler tillräckligt bra. Det kan bero på en för låg giva förstås men tränaren har rekommenderat att komplettera med sojaprotein. Vill ej ha honom för het och nervig och då passar fodret bra på min häst i alla fall.
 
Det har jag också märkt. Hade tänkt gå över på havre och korn i stället. Fungerar bra på stona och dom som går lättare arbete men det är min treåriga hingst som inte sätter muskler ordentligt.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Mitt sto har lessnat på Kraffts müsli. Finns det något likvärdigt man kan ge henne?
Svar
8
· Visningar
913
Hästmänniskan Priser på strö och foder har ökat kraftigt, stallhyror stiger pga detta. Massor av hästar till salu, verkar vara svårsålt. Massor av...
2
Svar
21
· Visningar
2 287
Senast: Ainon
·
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
455
Senast: Linda_A
·
Foder & Strö Upplever att strimlad betfor ger viss tuggtid. Finns det fler liknande foder? Som hästen kan svälja utan att mala sönder, men som...
2
Svar
28
· Visningar
1 397
Senast: Hgfy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp