Hippo grow mineraler

Sv: Hippo grow mineraler

Jag är nästan helt säker på att de är pelleterade. Tror att alla Hippos mineraler är det.

Hoppsan, då hade jag fel. :smirk: Hade för mig att de hade pelleterat alla mineraler, sorry!

Hoppsan, då hade jag fel. :smirk: Hade för mig att de hade pelleterat alla mineraler, sorry!

Ingen fara!
Men pållarna gillar iallafall mineralerna trots att det är granulat :)

Vilken tur! Min är inte så förtjust i granulater. Det brukar ligga kvar i krubban, om jag inte geggar ihop det ordentligt med en massa annat gott ;)

Okej ,tack för svar :)

Hade eg föredragit pelleterade men får nog bli dessa ändå. De verkar bli dom billigaste och passar bäst ihop m övrigt foder :)

Jodå, det är billigt! :) Har ganska gott om hippo grow mineraler i tunnan,o jag kan tänka mej att det lär ta slut om 1 månad, kanske. Köpte en burk på 10kg.

Köpte hippo grow mineraler nu för ett tag sedan. Vår unghäst vägrade äta ngt alls ur sin krubba när mineralerna var blandade med havren o hippo alfan! så nu ger jag henne inte av mineralerna alls eftersom att jag vill att hon ska äta upp sitt kraftfoder.

Det jag funderar på är om det skulle bli mkt godare om jag blandade mineralerna med betfor? Hon ratar ju havren o alfan totalt när mineralerna finns där. Har köpt en hel säck mineraler så detta va inte så kul. Har egentligen ingen lust att börja böka med betfor men det kanske värt det.
Har ingen mineralanalys på hösilaget men ja gått efter den kvot det varit tidigare år av samma bonde som riktmärke

Verkar som att de flesta ungar inte riktigt gillar det ena eller det andra...
Min unghäst äter INTE pelleterade mineraler o absolut inte granulat heller.... :crazy: Så nu ska jag testa med Chevinal plus o lägga till extra kalk, så får vi se sedan...
Du kanske ska testa du med?

Verkar som att de flesta ungar inte riktigt gillar det ena eller det andra...
Min unghäst äter INTE pelleterade mineraler o absolut inte granulat heller.... :crazy: Så nu ska jag testa med Chevinal plus o lägga till extra kalk, så får vi se sedan...
Du kanske ska testa du med?

Tror inte det finns någon risk för att hon behöver mer kalk, tidigare års analyser av samma bonde så har det fattats lite fosfor o magnesium när jag räknat på allt. Men chevinal kan ju var intressant, kostar massor ioförsig har jag förstått. Sen blir det ännu ett till fodermedel för min mamma att hålla reda på. Kostar en dunk med pump ca 300 kr eller ngt sånt?

Det skadar inte att ge lite extra kalk. Chevinal Plus kostar här runt 270 spänn för 2,5 liter tror jag det var.
Annars så finns det oxå Biomineral (innehåller bl a kalk,fosfor,magnesium o kisel) eller Dikalciumfosfat (kalk o fosfortillskott).
Jag väljer chevinal plus för att det innehåller spårämnen,vitaminer men det enda som inte innehåller är kalk o fosfor. Så jag lägger till lite extra kalk blandat med chevinal för att det ska smaka lite mera.
Så att jag vet att unghästen får i sej hon behöver.
Krångligt med en kräsen häst.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
694
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
538
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 566
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 164

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka