hippo grow breed vs hippo grow alfa?

Tuvalisan

Trådstartare
Vilket foder anser ni är mer fördelaktigt att använda till föl som ska avvänjas, nu går både sto m föl på breed + lucern, men funderar på att ge alfa ist då fölis får egen box och inte ge lucernen. stoet funderar jag på att börja ge svarthavre ist efter avvänjning. hur skiljer sej priset mellan de båda sorterna? ngn som vet?

Sv: hippo grow breed vs hippo grow alfa?

Jag har ett sto med hingstföl född i juni. Jag binder upp dem och fodrar i varsin krubba två gånger per dag. Fölet är ganska högt bedömd så han skall förhoppningsvis utvecklas bra.

Jag har provat att ge havre, lusernpellets, hippos kraftfoderpellets och lusern hack utan särskilt bra resultat = han äter inte upp.

I stället har jag lyckats med en müsli mix med svart- och vithavre, soja, lusern mm som han älskar. Äter 1 kg/dag :laugh:. Han äter upp allt och får också i sig mineralerna. Denna mix innehåller dessutom mer protein än lusernpellets och är inte dyrare.

*kl*

Sparkar igång denna och undrar:

Hippo breed/ hippo alfa / lucern

Vad köpa?

Hästen är 18 och medelhårt arbete/ träning och tävling.
Behöver någon form av extra protein.

Satsa på Hippo Alfa och om du vill ha mera energi så lägg till Hippo Oil.

Tack för ditt svar!!

Liknande trådar

Foder & Strö Mitt sto med föl går på lösdrift med fri tillgång på ensilage (kvot på 6.7), men innan de började fodras tappade hon lite i hull de...
Svar
2
· Visningar
2 348
Senast: lady_vip
·
Foder & Strö Jag hade velat kunna ge något av Groov 125 eller Hippo Grow Breed till min häst, men han verkar reagera på Hippon som jag kör nu. Det...
2
Svar
22
· Visningar
2 803
Senast: Willja
·
Foder & Strö Håller på att titta på olika foder alternativ till min unghäst. Har funderat på Krafft Grov, Mustang Protein eller Hippo Grow Alfa. När...
Svar
12
· Visningar
4 822
Senast: Skalmeje
·
S
Foder & Strö Är det någon som vet hur mycket Hippo Grow Alfa man maximalt kan ge per utfodringstillfälle? Jag har en digivande fullblodsmärr som är...
Svar
4
· Visningar
2 566
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka