Hippo Alfa

A

attsy

Jag undrar vilka foder det finns som har liknande värden som Hippo Alfa? Både pelleterade och musli. :)

Dessutom undrar jag om ni tycker att det låter lite med o.5Kg hippo alfa/per mål? :confused:

:D:D:D

Sv: Hippo Alfa

Lusern och Krafft Groov har liknande värden.

Om det är lite beror på vad du har för värden på ditt hö!

0,5 Alfa per mål - hur många mål? Fodrar du fem mål om dagen blir det ju 2,5 kilo, och det är ju hyfsat mycket...

Krafft Groov 125 ligger något under i värde, men jag räknar med att det till våra hästar framöver ska ersätta Alfan.

han äter nu 0,75 kg per mål 3 ggr om dagen.. :P

nu en annan fråga... :)
han börjar bli tjock och skulle behöva få lite mer energi (bli lite piggare) i ridningen - så jag undrar vad det finns för liknande foder (havrefritt) som har det jag önskar? :)

alltså, vill få ner han lite i vikt/ev. hålla vikten han har.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon...
2
Svar
21
· Visningar
1 933
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 082
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 779
Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
712
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix