Hinner jag?!

J

jagjosefine

Jag ska troligvis bli helfodervärd på en häst nu i Augusti, kommer alltså ha hästen som min egen under ett år ungefär. Samtidigt har jag nyligen fått ett deltidsjobb plus att jag ska börja mitt andra år på gymnasiet nu till hösten. Jag vill så gärna hinna med allt, men kommer jag göra det tror ni?
Någon mer som har häst, pluggar och jobbar samtidigt? hur fungerar det?

Tacksam för svar :bump:

Sv: Hinner jag?!

Jag har egen häst, jobbar på helgerna och ska börja 3an och jag hinner :)
Om du känner att du inte hinner så kanske du borde ha någon medryttare typ 1 gång per vecka?

Försök räkna på antalet timmar du jobbar/vecka, pluggtimmar och hästtimmar. Det kan ju vara roligt att ha lite tid kvar till andra saker också! Det är hemskt tråkigt att bli för stressad. Jag pluggar på universitetet, jobbar lite extra och har två hästar. Tiden är knapp, men det går.

duSki: Jo jag har faktiskt tänkt på det där med medryttare, fast sen känns det så ansvarslöst att bland det första man gör när man fått hem en ny häst är att skaffa en medryttare.

Amk: Jo men precis, det känns som jag kommer hinna men inte få så jätte mycket tid över alla dagar, samtidigt har jag ju ett liv utanför hästarna och ridningen också! vilket ska man prioritera är då frågan..

Jag pluggar på heltid samt jobbar extra ett par dagar i veckan. Har en egen häst (plus en "projekthäst" som jag rider på helgen).
Det går, men mina vänner klagar lite...
Men det är som med allt annat; Man får helt enkelt priotitera!
Hästen kräver minst 2 timmar/dag, vilket innebär att man oftast inte är hemma förrän efter 20 varje kväll. Det sociala får alltså vänta till helgerna.
Att ha häst är en livsstil!

Jag hade två hästar plus jobbade 1-3ggr/veckan plus gick 1 året på gymnasiet och jag han så jag tvivlar inte på att jags ak få problem i höst heller:)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 332
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 135
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 595
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Här kommer en lång text... Jag är inne på att köpa häst men det blir troligen i sådant fall till vintern 2024/2025. Men, jag har vissa...
2
Svar
36
· Visningar
3 508
Senast: Johannna1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar