Sv: Hinna med häst + barn??
Hej, även jag har 3 barn. De är 8,10 och 11 år. Jag har alltid hållt på med hästar och har idag 2 st. Älsta sonen rider aktivt dock är hela familjen involverad MEN jag är den som har störst intresse.
Här funkar det bra eftersom jag är en sådan förälder som anser att man blir bättre som människa, mamma, fru m.m om man har något som gör att man får ork och energi, helt enkelt egen tid. En del jympar, går på symöten, promenerar eller annat. Jag rider det är mitt nöje och min tid.
Visst går barnen före men min tid är viktig den också. Och det är faktiskt inga problem. Nu på sommaren har det ju blivit en hel del ridning när de är hemma men annars så rider jag mest när de är i skolan och de märker inte av det så mycket. Rider jag på kvällarna så är oftast något av barnen med (oftast älsta sonen) och då får man ju massor mammatid bara jag och ett av barnen. Vi pratar massor om allt och inget,ren kvalitetstid.
Har dock en medryttare som rider mellan 0-3 gånger i veckan, oftast 2 gånger och vi har en gård så hästarna är ju hemma. Det gör ju allt mycket smidigare, ingen restid och lätt att vara tillgänglig om man tex. rider på ridbana eller stubbåkern.
Skulle däremot inte haft någon häst om jag inte kunde ha den hemma, köpte min första när vi köpte gården för 6 år sedan innan det var jag bara medryttare.
Hur skulle du ha hästen? Långt hemifrån? Helakodering? osv räkna ut vad det tar i tid, väg för mot nackdelar osv.