Så - jag behöver en hingst med så mycket fbl som möjligt (helst 75-100%), lite storlek (över 1,65 evt lämna stort) och bra temperament. Måste stå på TAI på EU-station, antigen i Norge, Sverige eller Danmark. Vad finns??
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har ngn koll på vilka poäng Colmander fått på sina hingstprov i Tyskland? Värdelös på tyska och verkar inte kunna hitta själv.
Charleston. Åsikter om honom? Vilka ston passar han?
Silber sky F har mycket fullblod i sig och är 171 cm i mkh.Så - jag behöver en hingst med så mycket fbl som möjligt (helst 75-100%), lite storlek (över 1,65 evt lämna stort) och bra temperament. Måste stå på TAI på EU-station, antigen i Norge, Sverige eller Danmark. Vad finns??
Tusen tack!! Vet du om det går att hitta motsvarande för Charleston?Här kan du se Colmanders resultat: https://www.fnverlag.de/fn-erfolgsd...iihWBv1MLey5PPdsw_GLE__GLE_?forceDesktop=true
Silber sky F har mycket fullblod i sig och är 171 cm i mkh.
Tusen tack!! Vet du om det går att hitta motsvarande för Charleston?
Tusen tack!! Vet du om det går att hitta motsvarande för Charleston?
TUUUUSEn tack!!!Han har ju gått två korta sportprov också: https://www.fnverlag.de/fn-erfolgsd...hengst/pferd/iSLAkiihWBtrr3KPADZ7mQ_GLE__GLE_
Du som avlar mot fälttävlan, vad är det som gör att du inte väljer Colmander? Bara nyfiken för att jag starkt lutar åt honomJa, men han står väl hos Flemminge, det är inte EU-station?
Du som avlar mot fälttävlan, vad är det som gör att du inte väljer Colmander? Bara nyfiken för att jag starkt lutar åt honom
Han står med på st olofs hingststation iafHar honom på listan till Heartbeat-stoet Det andra behöver mera fullblod.
Men står han fortfarande i Sverige? Trodde jag läst nånstans att han åkt utomlands?
Hearthrobe i Danmark har mkt fullblod i sig, den jag kan komma på just nuSå - jag behöver en hingst med så mycket fbl som möjligt (helst 75-100%), lite storlek (över 1,65 evt lämna stort) och bra temperament. Måste stå på TAI på EU-station, antigen i Norge, Sverige eller Danmark. Vad finns??
Hearthrobe i Danmark har mkt fullblod i sig, den jag kan komma på just nu
@sorbifolia New Port W har väl mkt fullblod i sig men kanske inte tillräckligt?
Om du kan tänka dig naturlig betäckning finns hingsten Hurricane Red xx i Danmark.Vet dock inte hur avk blir reggad då han inte är godkänd genom svenskt bruksprov. Han är nämligen efter en hingst som lämnat en av Englands bästa häckhästar och morfadern har också lämnat många fina hinderhästar inom galoppenHeartthrob är iofs inget dumt förslag till det stoet, skulle nog bli en jättefin hopphäst (om man vågar sig på att dubbla Nimmerdor) men knappast nån fälttävlanshäst tror jag...
Näe, inte riktigt så mycket som jag skulle behöva, även han är dock aktuell till det lättare stoet. Men tror inte heller att han är på EU-station? Det står på hemsidan att han ska tävla i år, vet inte hur det blir med det nu, om de kan åka med honom ut av Sverige för tävling??
Tack oavsett för förslag! Som jag trodde verkar det inte finnas några rena eller över 50%fbl tillgängligt.... Kanske måste köpa in fryst istället ändå.
Highcruiser är 50 procent fullblod men jag vet inte hur han lämnarSå - jag behöver en hingst med så mycket fbl som möjligt (helst 75-100%), lite storlek (över 1,65 evt lämna stort) och bra temperament. Måste stå på TAI på EU-station, antigen i Norge, Sverige eller Danmark. Vad finns??
Han är väl bara drygt 25% fullblod? Om vi nu tänker på samma hingst?Highcruiser är 50 procent fullblod men jag vet inte hur han lämnar
Ja du har helt rättHan är väl bara drygt 25% fullblod? Om vi nu tänker på samma hingst?
Om du kan tänka dig naturlig betäckning finns hingsten Hurricane Red xx i Danmark.Vet dock inte hur avk blir reggad då han inte är godkänd genom svenskt bruksprov. Han är nämligen efter en hingst som lämnat en av Englands bästa häckhästar och morfadern har också lämnat många fina hinderhästar inom galoppen