hingstval????

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare vinden
  • Startdatum Startdatum
V

vinden

hejsan. jag har världens besluts ångest o vet inte villken hingst jag ska välja till mitt sto. så nu behöver jag lite bra tips på hingst...
stoet har stammen bernstein-sunshine prince-lambert.
hon fick gångartsdiplom 7-9-8 o hoppning 7-9.
hon är bra i huvudet, lätt o kort i typen, men något vek i sina fram kotor. jag vill gärna änvända en hingst som både kan röra på sig o hoppa(framför allt röra på sig). det är för mig viktigt att hingsten är bra i "huvudet" , har bra ben o är lätt i typen . någon som har ett bra tips :)

Sv: hingstval????

Välja hingst är aldrig lätt,det vet jag själv.
Jag har hört av väldigt många som betäckt med Bocelli att han lämnar så väldigt trevliga avkommor dessutom leder han ju det svenska dressyrindexet för 3-åringar, 76,5% diplom+klass 1, tyvärr hoppar han nog inte så bra. Briar, Chirlon och Okeanos dressyrhingstar som fått mycket fina hopp poäng under sina bruksprov sedan finnsju Rambo och Lambourghini som också gjort bra bruksprov både i hoppning och gångarter.

tack för tipsen!!:) joo jag var o tittade på tullstorps hingstvisning o blev förtjust i chirlon,,,, men kär i roosevelt:love:, tyvärr hade han inte så
bra dräktighets % förra året. jag har kikat lite på hingsten herzensdieb (stavning?) är det någon som vet något om denna hingsten? någon som kanske har en avkomma??

Jag har ett sto som är dräktigt med Herzensdieb och ska föla runt den 3 juni om jag blir nöjd med fölet tar jag honom igen annars funderar jag på Hampton. Jag tycker verkligen om Herzensdieb han är trakehner och kommer från ett mycket starkt möderne. Han gjorde ett bra bruksprov, dressyrindex 133,56 hoppindex 111,90 och totalindex 127,78. Han kostar 800 euro, går på TAI och har god dräktighet mitt sto tog sig på första skicket. :banana: :banana:

Som där är skrivet innan så ligger ju Bocelli väldigt högt med sina avkommor i gångarter. Sett några föl efter honom på fölvisningar och de har en mycket fin sida:d.
Briar, Okeanos och Chirlon är 3 fina hingstar med fina bruksprovs resultat. Men vill även lägga till Biggles där bland dem.
Många här inne rekommenderar ju hingsten Nobel som en dubbel talang, kan kanske funderas på också..
Fördelen med om hingstarna står på samma station är ju om det första valet inte passar med ditt sto så kan man ju byta till andra valet utan någon kostnad:laugh:.

tack för bra tips :). bocelli går tyvärr bort pga att han har bernstein
ganska nära i sin stammtavla.

jag hoppas verkligen att mydia lägger in en bild på fölisen efter herzensdieb, jag blev jätte nyfiken :D. vad är det för stamm på stoet? varför valde du honom?

Stoet är e. Chapman-Abbe-Caracas-Corso. Från början hade jag tänkt betäcka med His highness men han dog ju tyvärr men istället fick jag upp ögonen för Herzensdieb. Jag har alltid tyckt om rasen trakehner men alldrig kommit till skott men nu slog jag änterligen till.
Jag tycker att Herzensdieb verkar vara rätt så allround och det var det jag var ute efter dessutom kommer han från ett starkt möderne.
Jag behövde också en förädlare och det blev ju bra med Herzensdieb då. Jag har ju ingen sådan där digitalkamera men jag får väll försöka hitta någon som kan hjälpa mig att ta ett par kort på fölet när det kommer. Lycka till med ditt eget hingstval men jag tycker ju att Herzensdieb skulle kunna vara ett bra val.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Här finns det så mycket kunskap och erfarenhet så tänkte höra om det finns någon som har varit med om eller känner till liknande...
Svar
12
· Visningar
2 063
Senast: Maniac123
·
Avel Jag har ett sto som jag haft i 11 år, hon är 19 år, haft 2 avkommor tidigare. Hon har knappt tävlat pga mina dåliga nerver men hon har...
2 3
Svar
49
· Visningar
8 761
Senast: pastejja
·
Avel Funderar lite hur jag ska tänka kring försäljning av mitt sto och tar gärna lite tips av er med erfarenhet. Hon är dräktig nu och fölet...
Svar
6
· Visningar
1 665
Senast: maria_b
·
Hästvård Nu måste jag dryfta lite med någon annan. Blir liksom inte riktigt klok på vad som är fel på vår ponny. För något är det, det känner jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 727
Senast: prallan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka