Hingstval.

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare bussig
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 424
B

bussig

Har ett sto e: Robin Z. Gångartsdiplom. Lågställd och tung i typen. Vad skulle ni föreslå för hopphingst till henne.

Sv: Hingstval.

Hur stor är hon? Om hon inte är så stor kanske Jaguar Mail skulle kunna passa. Det är ju mycket fullblod i honom och Robin Z och fullblod brukar ju bli bra.:)

Hur stor är hon? Om hon inte är så stor kanske Jaguar Mail skulle kunna passa. Det är ju mycket fullblod i honom och Robin Z och fullblod brukar ju bli bra.:)

Hur nedärver sig JM egentligen typmässigt,ngn som vet?

mvh/barb

Tycker de avkommor jag hittat foton på liknar JM självt nästan oavsett sto bakom.

Du säger att hon har gångartsdiplom... Vad har hon gjort inom hoppningen då eftersom du vill ha en hopphingst??

Du kanske ska kolla på någon dressyrhings som gjort ett vettigt hopprov?!

Tex Sandakan (dock skarpt), Wilton mfl.Kommer inte på fler just nu...

Annars tycker jag också om Jaguar Mail, men han är ju hög, beror på hur stor din häst är. Är dock mest ben, känndes inte så stor live, mkt ädel.

Om hon är lite lågställd och lite tung skulle jag koncentrera mej på att leta hingst som är ädel, högställd och spänstig. Glo dej inte blind på hopp eller dressyr.

Jag tror att många av dressyrhingstarna hoppar bättre än vad de visar på bruksproven pga att de är mindre/dåligt förberedda för hoppningen. Kraven är så höga att hingstägarna tvingas prioritera.

Lycka till

Varför inte Roven xx? Han har själv tävlat framgångsrikt i 150 hoppning plus att han har bra gångarter. De avkommor jag sett har varit av bra typ, hoppat mycket bra samt haft bra gångarter.

Tror även (som någon skrev i en annan tråd) att man bör passa på att använda Roven xx i år. Tror han går åter nästa säsong...

Mvh / Fia

Har ett sto e: Robin Z. Gångartsdiplom. Lågställd och tung i typen. Vad skulle ni föreslå för hopphingst till henne.

Roven xx? Som andra sagt, Robin z-fullblod brukar ju bli bra. Eller kanske Tsarevitj el Corlensky, om du vill ha en dubbelbegåvning och vågar chansa på en ny hingst. Beror lite på hur stoet är annars, förståss, tål hon Tsarevitj tveksamma benställning eller Corlenskys tveksamma ridbarhet?

Varför inte Roven xx? Han har själv tävlat framgångsrikt i 150 hoppning plus att han har bra gångarter. De avkommor jag sett har varit av bra typ, hoppat mycket bra samt haft bra gångarter.

Tror även (som någon skrev i en annan tråd) att man bör passa på att använda Roven xx i år. Tror han går åter nästa säsong...

Mvh / Fia

Roven är min absoluta favorit bland "våra" fullblodshingstar!!

mvh/barb

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
774
Senast: Roheryn
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 163
Senast: Piaff
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
946
Senast: Freazer
·
Avel Ja, alltså ni som sysslar med avel - hur ser er vardag ut? Vad jobbar ni med? Hur får ni ihop vardagen? Har seminerat mitt sto i år... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 797
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka