Hingstval??

Veronika

Trådstartare
Jag har ett sto som jag skulle vilja ha lite tips om hingstar till, har nån fundering själv men vill veta vad ni tycker
{bcfa3be0-f197-4e06-8562-ebb31bcbc95f}.jpg

{9d1721e1-1e25-44a2-9b95-7c9fa0d142fc}.jpg

{99cb523b-e587-466f-85c7-7e0e987f15e2}.jpg

Hon är e Pik Trumpf-Ganesco-Dragon o ca 162 cm i mkh och jag vill inte ha en avkomma som blir större än 165 gärna mindre. Stoet hoppar hellre (med bra teknik)än går dressyr och jag vill ha en hopphingst men med bra gångarter o som förärver bra psyke. Gärna kring Skåne eller på semin annars.
Tack på förhand

Dammen!

Dammen är lagom stor(165),bra exteriör 99887,lätt modell,blup-etta i hopp före Robin Z...han har bra lynne och betäcker i bara grimma och grimskaft enligt hingsthållaren.Dessutom kommer han ur ett ypperligt möderne!

...och det fölet jag fick rör sej dessutom kanon!För att citera köparen "jag har för f*n köpt en dressyrhäst!"...det var vad hon utbrast när hon såg hennes steg i hagen.Hon ska ha henne till hoppning.Jag tror hon får en väldigt allround individ i detta föl.

Dammen står ju dessutom denna säsong i skåne!Glemmingebro på Österlen!

Ja, jag har själv kikat lite på bla Dammen, det tycker jag är ett bra val. Hur stor beräknas ditt lilla föl bli?
Nån annan som har något annat tips??

Ja visst är hon fin! :love:Nästan så man ångrar att man sålde! :)

Skulle jag enbart haft en privathäst idag och välja på alla uppfödningar jag haft...ja då är hon det självklara valet! ;)

Har också ett sto efter Pik Trumpf. Har tagit 4 föl på henne, två med fullblodshingstar och de två sista fölen är e: Leuthen (är ett år nu) och Qalle (6 dagar ung). Leuthen avkomman blev otroligt trevlig, men tyvärr står han ju inte på semin. Årets föl efter Qalle är också väldigt läcker. Qalle har ju fått 8:or rakt igenom på bruksprovet i fjol och borde vara en riktig allroundhingst. Är mycket trevlig att hantera enligt källor på Flyinge. Min fölis ser ut att röra sig bra och är högrest. Galoppen är bättre än traven.

Foton på honom (Hot Shot) och de andra avkommorna finns på min hemsida.

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 924
Avel Leker lite med tanken att låna magen av ett sto jag är väldigt förtjust i, men då jag själv är liten vill jag att avkomman absolut inte...
Svar
8
· Visningar
1 353
Senast: Gimlan
·
Avel Hej! Ska ev ta föl på min systers swb nästa år, hon är mer av den ganska breda o bastanta typen och 167 i mankhöjd, är själv 163 så har...
2
Svar
29
· Visningar
3 590
Senast: cirkus
·
Avel Jag har ett dilemma och skulle uppskatta åsikter utifrån! Jag har ett, i både mina och andras ögon, fantastiskt sto e quite easy. Hon...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
16 477

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka