Hingstval?!

Sv: Hingstval?!

Då får jag sticka ut för jag har en liten avkomma e Dalwhinne, hon är idag ca 1.60 och landar nog strax under 1.65, har hon inte stuckit iväg det sista kvartalet så tror jag nog hon landar på samma som mamman som är 1.63- 1.64. Mamman har tidigare lämnat stort..

Fast jag tror inte det har med Dalle att göra utan det råkade bara bli så den här gången eller så är hon sen.

Jag är själv väldigt glad över att hon inte blir lika stor som sina syskon då hon ska sparas.
 
Sv: Hingstval?!

Då får jag sticka ut för jag har en liten avkomma e Dalwhinne, hon är idag ca 1.60 och landar nog strax under 1.65 mamman är 1.63- 1.64 men har tidigare lämnat stort..

Fast jag tror inte det har med Dalle att göra utan det råkade bara bli så den här gången eller så är hon sen.

Jag är själv väldigt glad över att hon inte blir lika stor som sina syskon då hon ska sparas.

För min del hoppas jag på en mindre avkomma då jag betäckt ett 170 sto;) SÅ för min del var det positivt hehe.
 
Sv: Hingstval?!

Jag har en avkomma efter Nobel som är stor >170 cm, och mycket trevlig.

Just nu ser det ut som att det är Nobel jag fastnat mest för. Det verkar som att han ger stora avkommor som jag hittills endast hört positivt om (bussiga, lätthanterade osv). Hur är mamman till Nobell-avkomma?
 
Sv: Hingstval?!

Har också hört gott om Nobels avkommors temperament.

Donnerhall-blod generellt är varmt rekommendabelt i syfte att avla på bra, stabilt och arbetsvilligt temperament.

Ang Rambo så förutom storleken så får man även ha i åtanke att han är e.Chapman som sj var hård och lämnat mkt av den varan efter sig med.
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 548
Avel Jag har tidigare avlat en del på halvblod men har ändrat inriktning till Islandshäst och har för avsikt att betäcka mitt 2-åriga sto som...
Svar
5
· Visningar
1 443
Avel Kommer med stor sannolikhet betäcka mitt 4-åriga sto i år för att ge henne en lång läketid efter en vrickning i hagen som inte vill ge...
Svar
0
· Visningar
961
Senast: Linn_H
·
Trav Tiden går och jag måste boka hingst nu i början av veckan för att inte missa nästa brunst. Velar otroligt mycket mellan olika hingstar...
Svar
3
· Visningar
1 251
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp