Hingstval!??!

M

maxen

Hejsan har ett sto e Pine Chip ue Mack Lobell och vad tycker ni skulle passa att betäcka henne med??
Planerar i första hand 2 föl.. ett lite 'billigare' upp till 15' och föl 2 runt 30' + moms.... ska behålla fölen, dock ska föl nr 2 kunnas säljas om jag inte hinner med av familjeskäl..
Mamman har lämnat många bra, som sålts dyrt.
Stoet har bra temprament, mkt trevlig att köra o tävla, 1,60 cm, breddar inte så mkt tyvärr..

Vad tror ni om Andover Andover??

Sv: Hingstval!??!

Vad tror ni om Andover Andover??

Ska bli spännande att se hur hans avkommer går i hans kommande lite större kullar.
Hans två startande avkommor har ju gått fantastiskt bra, men man får ju tänka på att det är fina mammor och väldigt bra tränare också som ligger bakom.

Annars tycker jag hingsten har för svagt möderne och för dåliga prestationer för att vara riktigt intressant.

Det är svårt att ge ett råd utan att veta hela stammen och lite mer om stoets styrkor och svagheter. Om det passar tycker jag att Rite on Line är en prisvärd hingst som verkar ge trevliga avkommor. Jag hade mycket hellre valt Rite on Line än Andover Andover. Turbo Sund kan också vara ett alternativ, både han och Rite on Line kostar 15 000.

Det är svårt att ge ett råd utan att veta hela stammen och lite mer om stoets styrkor och svagheter. Om det passar tycker jag att Rite on Line är en prisvärd hingst som verkar ge trevliga avkommor. Jag hade mycket hellre valt Rite on Line än Andover Andover. Turbo Sund kan också vara ett alternativ, både han och Rite on Line kostar 15 000.

Turbo Sund har ju en interssant stam! lätt att glömma bort ngn när det finns så mkt hingstar

Trevlig kombination men jag skulle välja lite mindre storlekar på hingstarna då pine chip inte ska kombineras med stora märrar och Macken kan lämna stort och lite franskt av någon konstig anledning. Turbo Sund tycker jag låter bra, även Rite on line som lämnar tidiga hästar. Jag skulle passa mig för Andover andover på ditt sto då jag skulle undvika både hans pappa och bröder i stammen på detta sto.

Hur kan Macken lämna franskt? :confused:

Iofs tror jag du menar nåt annat än vad du skriver. :idea:

Det jag menar är att trots att han är liten och en riktig travmaskin så har jag sett en del stora klumpiga trestegshoppare som inte alls liknar honom ett dugg, vi brukar skoja och skämta att det är märkligt en riktig amerikanare kan lämna "franskt" då dessa trestegs hoppare brukar vara urstarka. ;) Men jag har givetvis sett en del små mackar åxå :love:

Liknande trådar

Avel Jag ska försöka hålla det här så kort som möjligt. Jag bestlutade mig för att ta föl på mitt sto då hon inte riktigt passade i de...
Svar
14
· Visningar
3 432
Avel har 2 ston jag ska betäcka i år....beslutsångest... ena stoet är 2 år E: Cardento-Cortus. Hon är enormt stor, redan 170 cm och har...
2
Svar
27
· Visningar
4 198
Senast: pastejja
·
Trav Vi skulle ju inte betäcka i år... Nu står vi med tre ston som högst troligt ska bli betäckta. Trots allt.... HJÄLP OCH FUNDERINGAR...
Svar
0
· Visningar
1 272
Senast: Cambrie
·
Avel Hejsan alla! Har ett 18-årigt sto e.Le Mans xx & ue- Rockad 406 Undrar om någon vet nåt om dessa 2 hingstar, gärna bilder &...
Svar
2
· Visningar
1 283
Senast: ancan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka