Hingstval till Magini sto

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare MaRomer
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 1 697

MaRomer

Trådstartare
Vad skulle ni lägga för hingst på detta sto:

http://blup.se/sv-SE/horses/101905-malou

Denna gången skall det vara en dressyrhingst. Som finns på semin.

Gärna i småland, norra delen av skåne.

Stoet har temperament så en lugn hingst är ett pluss.

Dålig bild men den bästa jag har just nu! Ser sliten ut då hon fick föl bara veckan innan jag tog bilden!
20563427.jpg

Sv: Hingstval till Magini sto

Jag har också ett Magini sto, också hon har väldigt mycket temperament;), jag betäckte henne med Figaro R förra året, och han nu en 7 månaders fux hingst. Han är lugn som en ridskolehäst och rör sig väldigt bra, mycket bra temperament på honom! Lycka till!

Jag har också ett Magini sto, också hon har väldigt mycket temperament;), jag betäckte henne med Figaro R förra året, och han nu en 7 månaders fux hingst. Han är lugn som en ridskolehäst och rör sig väldigt bra, mycket bra temperament på honom! Lycka till!

Såg väldigt trevlig ut!!

Får jag fråga varför en dressyrhingst när stoet har placeringar i msv hoppning ?
Jag hade gärna använt en multitalang hingst till ett sånt sto - helst en hopphingst med bra gångarter.

Emmerton till exempel ! Eller hans son Niveau.

Därför att ägarna ville lägga en dressyrhingst på henne och "testa" hur det blir... Låter konstigt när jag skrev det;) Fölet är för försäljning.

Men man kanske ska strunta i dressyr helt??

Med ett sånt trevligt meriterat sto skulle iaf jag inte lägga en dressyrhingst. Men gärna hopphingst med bra gång.
Möjligen en dressyrhingst som hoppar bra, men det finns färre sådana tror jag

Då kanske jag kan komma mett ett tips på en hopphingst. Mitt sto är i år ombetäckt med hopphingsten Common Sense, han är ung men har väldig bra stam, samt att han rör sig ganska bra, speciellt för att vara hopphingst, han fick 9 på hoppning tror jag, samt att han har bra temperament.

Om du vill ha en multitalanghingst så tror jag inte att Figaro R är det naturliga valet, dock så har många av hans avkommor hoppat hyfsat trots allt. Figaro R fick inte alls bra poäng på hoppningen...
Vill du dock ha en dressyr häst så kan du ta honom.

Bonusbild på mitt föl e. Figaro R Samt ett på mitt sto e. Magini

Låter som att du ska titta på Lambourghini. Han hoppar själv bra och får ungar som rör sig luftigt. Har en egen uppfödning efter honom som rör sig mycket bättre än sin mamma och som även kan hoppa. Har sett flera andra avkommor till honom och de allra flesta har samma luftiga gång som min unge.

Sämre hingstar finns det ju;)

Och har man extra tur kan man få skojiga tecken på ungen också!

Då kanske jag kan komma mett ett tips på en hopphingst. Mitt sto är i år ombetäckt med hopphingsten Common Sense, han är ung men har väldig bra stam, samt att han rör sig ganska bra, speciellt för att vara hopphingst, han fick 9 på hoppning tror jag, samt att han har bra temperament.
bara påminner om att det förutsätter att Common Sense kommer fram till bruksprov i vår och där blir fortsatt godkänd.

bara påminner om att det förutsätter att Common Sense kommer fram till bruksprov i vår och där blir fortsatt godkänd.
Naturligtvis, han är ju bara tre år iår, och måste ju klara bruksprovet. Det är ju alltid en chansning att ta unga oprövade hingstar, men om man ser till hans stam så har man hur som helst inte tagit en hingst med svag stam, han har en stark hoppstam. Hoppas att ni förstår vad jag menar, sent på kvällen, och då blir det luddiga förklaringar ;)

Låter som att du ska titta på Lambourghini. Han hoppar själv bra och får ungar som rör sig luftigt. Har en egen uppfödning efter honom som rör sig mycket bättre än sin mamma och som även kan hoppa. Har sett flera andra avkommor till honom och de allra flesta har samma luftiga gång som min unge.

Jag tränar för Lambourghinis ägare :) men håller helt med att han är fantastisk ! han hoppar ju skitbra och han bra gång också :)

Som dressyrhingst så är ju Black Coffee underbar, har inte sett han hoppa men tror inte dte är någon fel på hans hoppteknik alls :) Men Lambourghini är ju ett självklart val om du vill ha en bra hopphäst med bra rörelse :)

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 053
Avel Jag går ettan på hästgymnasium och har en uppgift kallad "fantasi-avel" där vi väljer ett sto och en hingst som vi ska låtsas avla på...
Svar
13
· Visningar
2 916
Senast: Kisseninan
·
Avel Jag har ett sto som jag haft i 11 år, hon är 19 år, haft 2 avkommor tidigare. Hon har knappt tävlat pga mina dåliga nerver men hon har... 2 3
Svar
49
· Visningar
8 772
Senast: pastejja
·
Avel Jag har tänkt betäcka mitt sto och funderar på hingst.... Stoet är 148 cm, har bra överlinje, mycket bra kors, länd, lår, bra ben och... 2
Svar
34
· Visningar
4 417
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka