Hingstval till Landlord-sto

S

sasc

Har ett sto efter Landlord med fullblod på mödernet som jag har bestämt mig för att betäcka till våren. Vet dock inte riktigt vilken hingst jag skall välja. Då stoet är utan direkta egna meriter vill jag gärna ha en beprövad hingst.

Hon är trevlig och lätt i typen med ganska kort rygg. Inga direkta exteriöra avvikelser, något vek i kotorna. Trevliga gångarter, som en gummiboll i galoppen. Energisk med rätt hög ridbarhet, dock skarp i skallen.

Kan komma att behålla avkomman om det blir ett sto. Blir det en hingst så kommer jag att sälja. Vilket gör att stammen bör vara eftertraktad och "lättsåld". Har tänkt välja hopphingst i första hand, eller någon som är golden cross, ej ren dressyrhingst till henne. Jag bör nog inte ta något alltför skarpt på henne då hon har gott om den varan själv. Är dock ganska ny på detta och känner att jag gärna tar emot förslag från mer erfarna personer :)

Hur hade ni resonerat? Har ni några konkreta förslag?

Sv: Hingstval till Landlord-sto

Jag har ett sto med "ditt" blod hon har jag använt Calido till. Hon har redan en MKT fin avkomma efter Camaro M (son till Calido)
Lycka till!

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hingstval till Landlord-sto

Tack för bra tips! Jag har kikat lite smått på dessa herrar. Är inte förtjust i skimlar dock, men det får jag väl ha överseende med :) Om det skulle bli så menar jag... Tycker nästan att Camaros stam är mer intressant med Cor de la Bryere på båda sidor samt Ladykiller bakom. Hur är din avkommas temperament? Vet ej vad Camaro lämnar?

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 972
Avel Jag har ett islandssto som är avelsbedömd med helt okej poäng och som har en bra och spännande stam. Stoet är dessutom en väldigt...
Svar
3
· Visningar
1 521
Senast: Marty
·
Avel Har ett välhoppande dressyrsto efter Briar och sedan fullblod på mödernet. Vi vill gärna lägga på en hopphingst för att få ett rent...
Svar
17
· Visningar
2 180
Senast: Långnos
·
Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 335
Senast: Jate Volim
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka