* Lorca V (om han är i avel) - känns som en möjlig reserv till Solos Landtinus. Bättre att ta the real deal.
Det har du nog rätt i, det jag funderar på är om han kan bli något riktigt bra, och om han liksom fadern kommer att gå i sporten inom något år och inte finnas tillgänglig längre? Det verkar vara något som "drabbat" Landtinus söner en hel del... En sak som talar emot Lorca är väl annars morfadern Pablo som jag inte är helt förtjust i. Tycker inte att han förärvt sig riktigt så som jag önskar. Vill helst ha en hingst som har mycket stark stam utan svaga länkar så att säga. Som du säger, "the real deal" är nog bättre...
* Nobel - är en bra kandidat. Kanske liiiite tråkig, men helt ok. Dock hade jag satsat på någonting lite mer "roligt".
Kan hålla med dig, han är en bra kandidat inte minst genom sin bevisade dubbeltalang och superstarkt möderne, men känns just som "lite tråkig" av nån anledning?
* Okeanos - jättefin hingst som säkerligen kan ge en mycket fin multitalang. Roligare än Nobel dessutom.
Jo, jag gillar honom skarpt... Har ju sett många släktingar och även avkomma med lättare ston som sett helt super ut. Att det kanske inte finns mängder av svårklasshästar på mödernet tror jag beror på brist på tillfällen snarare än brist på kapacitet...
* Ulrich Z (helst inte på fryst dock) - jag gillar honom! Men, och detta är ett stort men, jag blir alltid fundersam när Z säljer sina använda hingstar. Varför ville de inte ha kvar honom själva? Det är ju inte så att Z behöver stålar eller behöver boxen hästen står i. Om han nu var så bra, skulle inte Z behålla honom själva?
Jag håller med dig! Nu verkar det som om han är till salu, dessutom bara tillgänglig på fryst... Han tävlar väl med mycket bra resultat så han försvinner nog till sporten så att säga...
* Lambourgini - känns som en reserv till Okeanos som jag hellre hade använt.
Håller med dig här också.
* Chess - denne hingst tycker jag ska ligga lite högre på din lista faktiskt. Gillar honom bättre än tex Nobel.
Det kan du nog ha rätt i, han känns underskattad.
* Fetcher N (storleksnedärvning?) - fin hingst. Bra alternativ. Med unga hingstar är det alltid lite lotteri på hur de själva kommer att funka. Går det bra för hingstarna när de är 10 år och man själv har en 4-åring hemma som startat några 90 cm - 1 meter klasser så får man bra betalt för den avkomman. Men det kan lika gärna bli så att de inte är värda speciellt mycket alls.
Du har helt rätt. Man får hoppas att han matchas riktigt bra mot de stora uppgifterna och att han verkligen utvecklar sig. I mitt tycke så är stammen än mer intressant än Hip Hops, vad tycker du?
* Hellrik (mödernet?) - denne hingsten fick jag googla upp. Ingen aning om vem det var. Snygg och flashig hingst enligt mig, men mer har jag inte att kommentera.
Han är mest intressant som son till Turban Rose... Men mödernet känns inte riktigt bra nog. Han hänger rätt löst i funderingarna, vet inte om han uppfyller vad vi söker...
* Alligator Fontaine (frågan är hur han passar till fullblod?) - fin prestationshingst, men jag hade inte lagt honom på ett lätt fullblod.
Alligatorn har jag redan bestämt att ta bort bland tänkbara hingstar, han känns inte rätt med sitt stora fullblodsinslag...
Jag har funderat på massor. Jag har valt en hingst nu som jag tror kommer att passa mitt sto bra, men hon är inte betäckt ännu och jag kan ändra mig.