Hingstval Stanford - Furidant, svårklass-sto

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare athena
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 72
  • Visningar Visningar 6 397
Sv: Hingstval Stanford - Furidant, svårklass-sto

Om ditt sto vore mitt så hade jag nog vågat chansa på något obeprövat - Optic, 10-10 i hoppning, 9 på galoppen. :)

Lucky Point? Ädel, och trevlig stam. Inte så beprövad i aveln ännu, förvisso, men stoet verkar ju så förärvningssäkert att man kan våga sig på en yngre hingst. Det skulle vara om det blir lite skarpt då kanske.

Mitt andra sto har en åring e Lucky Point (hon är alldeles :love: i huvudet så här långt....) och fölar efter honom i år också. Han är kanonfin men jag vill gärna variera mig lite :).

Tycker det är synd att så många glömmer bort San Brasil. En hingst med fantastisk ridbarhet, bra temprament och som lämnat avkommor som hoppar mycket bra.

Honom har jag i åtanke och har mailat ägarna under förmiddagen idag.

Om ditt sto vore mitt så hade jag nog vågat chansa på något obeprövat - Optic, 10-10 i hoppning, 9 på galoppen. :)

Jag har ju följt Optic VT sen auktionen och gillar honom! Men jag tycker faktiskt Flyinge la sig på helt fel prisnivå... vi får väl se vad vi får att jämföra med. Men iom att han till och med blev godkänd med dispens trodde jag han skulle hamna lägre i pris. Men vi pratade om det i nån annan tråd, och de vill kanske inte ha så många ston till honom just tack vare det?

Hertbeat e. Heartbreaker-Ramiro-Periclesxx, Cosmeo DVH e. Contender-Caletto I-Ramiro, finns på Hästak, Cardento, superförärvare! Cartier e. Contender-Capitol I-Landgraf, Alligator Fontaine, Jaguar Mail,.

Fryssperma går bort pga priset, transportsperma går inte heller för vår flygplats har inte den "rutten". Alligatorn är för dyr.

Cartier kanske?

Har du tittat in Empire? Han kan nog förädla. Ger tydligen väldigt fina fronter o lagom storlek.

Orlando tycker jag verkar ge bra också o min favorit är Cagancho men vet ej vad han ger med den lite "grövre" stammen. Har en fin avkomma men det är med fullblod.

Indoctro, calido annars om du vill välja internationellt.

Väljer just nu till mitt svårklassto o vill ju välja internationellt men då det är första fölet på länge så väljer jag noh Hip Hop eller Empire.

Väldigt nyfiken på vad Van Dyke kan ge, gillar hans stamtavla men det får framtiden utvisa.

Bra att du valt Hip Hop. Han kanske ej blir kvar så länge till enligt Maria..om de ej hittar finansiärer.

Både Cagancho och Empire har jag kikat på, framförallt den senare då till detta stoet. Vi får se vad de landar på i pris dock.

De borde ej vara så dyra o du får prestrabatt!!!

Empire är jag sugen på då han som sagt ger väldigt trevliga fronter o det behöver "jag".

Vad ger Hip Hop generellt i typ?

Vad ger Hip Hop generellt i typ?

Jag har faktiskt ingen aning, har inte sett så många irl. Min är långbent och riktigt snygg - men har benstomme som jag-vet-inte-vad ;). Så jämför jag honom med mitt ädla, feminina sto e Lucky Point så det är kanske inte riktigt rättvist.

Hej Athena!
Det är jag som har Valencias första avkomma. Jag har tittat på LAST LIBERTY till henne. Han har både gång o hopp . Ligger högt på Blup-hoppning och är av lättare typ. Har du kikat på honom ?
Lycka till med val av hingst. Vi väntar föl efter Carland. Hoppas allt går bra. Jag är lite nervös.

Hej! Last Liberty är en hingst som jag vet väldigt lite om faktiskt - ska kolla närmare!

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ganska nyligen köpt mitt första riktiga Avelssto och jag börjar redan nu forska i nästa års hingstval! Det är en ren...
Svar
11
· Visningar
2 330
Senast: Liizette
·
Avel Jag kan börja med att berätta lite om mitt sto. Hon är 20år i april 2010. Hon har gått MSV, **FT och 1,40m. Tävlats mycket...
2
Svar
26
· Visningar
3 029
Senast: Novelette
·
C
Avel Såg att det är flera som vill ha hjälp med att brainstorma ang hingstval till sina ston så nu tänker jag åxå be om hjälp :) Har ett sto...
Svar
16
· Visningar
1 344
Senast: Carrielaine
·
Avel Och så ännu en hingstvalstråd, men kunde inte låta bli eftersom jag sitter halvt rastlös. Vet också att det är en hel del som tycker det...
2
Svar
21
· Visningar
2 258
Senast: pastejja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka