Jag gillar Headleys Deluxe (Duke of Hearts XX x Casall x Accord II) . Han funkar dock inte för mig
Har alltid sagt att Upsilon (Canturo x Fusain du Defey X x Quatar de Plape X) är en av de mest kompletta hästar som satt foten på den här planeten.
Köper dock inte att det var Rhino (som det talats om här) han hade när han var så sjuk. Det borde man kunnat konstatera tidigare liksom. Vilket gör honom till ett frågetecken.
Det mesta med Heraldik XX går bort pga temperament, ridbarhet och exteriör, läs bristen på det. Men Duplexx (Diarado x Heraldik XX x Alcatraz) skulle kunna slinka igenom.
Finns några riktigt trevliga xx-hingstar på de tyska statstuterierna
Marbach
Waugh XX (Rip van Winkle x Monsun x Kingmambo)
Il Divo XX (Dashing Blade x Polar Falcon x Sanglamore)
Redefin
Sir Polski XX (Polish Vulcano x Lando x Cadeaux Genereux)
Signum XX (Kalatos x Law Society x Homing)
Celle har Asagao XX (Tertullian x Tagel x Pharly) som jag inte gillar alls. Kan inte sätta fingret på det men det är ingen dålig hingst. Jag bara ogillar honom
De har även icke xx-hingsten Grey Butt (Grey Top x Sunset Boulevard XX x Star Regent XX).
Stal de Muze i Belgien har Leipheimer van 't Verahof helbror till VM-femman från 2014 Fletcha (Vigo d'Arsouilles x South Gale XX x Queens Hussar XX). De Muze har även skäcken Eddy Wally (Querlybet Hero x Landetto II x Feinschnitt I van de Richter) som bägge två fått nästan oförtjänt lite ston
I Holland finns/fanns Next Level Leipheimer Dutch ES (Leipheimer van 't Verahof x Roven XX Faram) han är sorgligt nog kastrerad redan som fyraåring men ska finnas på fryst.