Jag ska inte betäcka i år men jag vill ha en likadan jag fick förra året.....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja hoppaveln är det ju lite geriatric care-varning på ibland, även om man förstår varför det är så. Använder ingen de unga hingstarna så kommer de ju hinna dö innan deras avkommor hinner visa vad de går för i sin tur, så det är bra att någon vågar lite också ibland.funderar för fullt, ska göra Embryotransfer i år igen (i Danmark. Just nu går tankarna på Million Dollar, har några fler på listan. Behöver inte bestämma mig riktigt än, men det börjar bli dags att komma fram till något!
Sen har jag ju några ston hemma också, där snurrar tankarna för fullt. Lånar nog ut mitt ena sto till en kompis.
Är inne på att ta några av de nygodkända hingstarna, jag gillar att gå mot strömmen (blir dock lite svårare att få sålt, men jag vill inte vara som alla andra ). Går för det mesta på känslan, hjärtat får bestämma..
Ska använda min egna hingst till ett av stona, tror jag iaf. Är inte säker på om han ska vara i aveln i år.
Förutom Colmander, vad har vi med Contender-blod?
Övrigt på önskelistan är ädel/högre xx-andel, lätta rörliga gångarter, helst stationerat i Sverige och på färskt.
Stoet är ca 165 idag (och avkomma får gärna bli liknande), relativt korrekt om än lite kompakt (vilket också egentligen passar mig), lätta rörelser, hade önskat lite bättre bakbensteknik i hoppningen, tar för sig och en del vilja men snäll och intresserad.
Tack för input!Contant Q? Inte hög andel xx, men prickar in på det andra, en fin hingst tycker jag.
Carême har också Contender-blodet, nu finns han inte på färskt men det frysta är jättebra kvalitè, så jag skulle inte vara orolig för fertiliteten jämförd med färskt.
Tillägg: Enligt blup lämnar Carême ädla avkommor, Contant Q lite grövre.
Tack för input!
Jag är svag för Ramiro också, så ska kika in Carême närmare.
Jag har faktiskt ett Contatnt Q sto idag, hon är som du säger snäppet för grov (men det finns ju en mamma till henne också ). Hur som, Contant eller andra hingstar från samma ställe kommer aldrig vara aktuellt
Förutom Colmander, vad har vi med Contender-blod?
Övrigt på önskelistan är ädel/högre xx-andel, lätta rörliga gångarter, helst stationerat i Sverige och på färskt.
Stoet är ca 165 idag (och avkomma får gärna bli liknande), relativt korrekt om än lite kompakt (vilket också egentligen passar mig), lätta rörelser, hade önskat lite bättre bakbensteknik i hoppningen, tar för sig och en del vilja men snäll och intresserad.
Tack!Cannobio har Contender i tredje led och enligt horstelex 49% fullblod, men verkar inte stå i Sverige i år. Coventry Moon Har Contender som farmors far, 47% enligt horsetelex. Kaiser des Forets VDL e. Contendro I - Le Tot de Semilly, 41%. Ska enligt Myrsjös facebook starta FT i år.
Har fött upp en efter Carême, den blev 175 cm hög, väldigt ädel dock, byggd i uppförsbacke så han var väldigt enkel att rida.Förutom Colmander, vad har vi med Contender-blod?
Ännu hellre med Contendro IHar fött upp en efter Carême, den blev 175 cm hög, väldigt ädel dock, byggd i uppförsbacke så han var väldigt enkel att rida.
Hur nära vill du ha Contender blodet? Finns ju flera stycken hingstar som antingen är e Contendro I eller har honom i andra eller tredje led.
Vilken hingst är det?Haft lite ångest för att hitta ett tredje jobb om jag skulle betäcka igen. Men det försvann nu när hingsten som jag tyckte var fin på bruksprovet inte ska vara i avel
Men skulle ändå vilja fast då får man leta efter nån annan hingst … vet inte vad jag ska göra med stoet liksom… får fundera.