Jag trodde jag svarat på detta, visst var det du som lagt ut på Facebook också? I alla fall, både Racoon och Don Olymbrio har fina kotor och bör kunna ge lite storlek, likaså Americano som mndes ovan och Hometown. Jag skulle även vilja nämna Highfive Fuglesang. Kan du tänka dig lite mer exotiska förslag så Imposantos, Las Vegas och Fynch Hatton. Tyvärr har alla Sezuan-söner jag tänkte på lite väl mycket Donnerhall i sig.Nu har jag bestämt mig! Det blir halvblod.
Jag har funderat fram och tillbaka och efter lite dialog med uppfödare så blir det enklast att satsa på en dressyrhäst, trots allt.
Nu till dilemman. Hon är lite vek i kotorna bak och då går alla hingstar med något veka kotor bort.
Och vad finns då kvar?
Jag har tittat på Racoon tex, men även King Olymbrio.
Men vilka fler finns? Och varför varför varför... arrghh... ställer man inte upp hingsten korrekt på alla filmer?
Ridningen vill man se, men det är svårt att se exteriör under ryttare.
Tips för att kolla kotor på hingstar, leta upp filmer på Youtube och dra ned uppspelningshastigheten till 0.25 så går det att se hur mycket de trampar igenom i alla fall. Övrig benställning är svårare att se, men DWB och KWPN ger utlåtanden på benen i alla fall, utöver SWB.