rostad
Trådstartare
Har under en längre tid suttit och funderat på betäcka mitt sto. Hon börjar komma upp i åldern (f-00) och vill inte vänta för länge. Har sagt att hon ska betäckas i år men har haft svårt med hingstvalet. Det var vandrat till och från hela tiden. Ena veckan har jag bestämt mig för en hingst och andra veckan för en annan. Blir fölet ett sto behåller jag det, men blir det en hingst kommer jag troligtvis sälja det. Även om stoet inte har någon internationell stam så vill jag att hingsten ska ha det. Gärna en ny och spännande hingst.
Stoet är efter Bernstein - xx, 166cm (lagom stl enl mig), super trevlig trav och galopp, ng. kort skritt. Kort hals, lång rygg och kanske inte den bästa extremiteten. Hon har aldrig blivit bedömd. Trevligt temprament. Skulle gärna blivit av med "fbl" överlinjen, dvs. något svag. Långbent och mkt luft under sig och höga knän, men har ändå lätt för att länga sig.
Avkomman vill jag ska bli en bra tävlingshäst och vill gärna behålla luftigheten, storleken och tempramentet.
Stolinjen som hon är efter, är känd för att ge hästar med högaknän, så hingsten behöver inte ha det, men helst inte allt för rakbent.
Men som sagt, vill jag gärna ha en internationell hingst.
Jag har tittat på Dream boy, Sezuan (som alla andra), londontime och 50 andra hingstar
Hingsten får gärna vara inom "rimlig" prisklass (inte totilas-prisklass)
Några tips?
Tacksam för svar
Stoet är efter Bernstein - xx, 166cm (lagom stl enl mig), super trevlig trav och galopp, ng. kort skritt. Kort hals, lång rygg och kanske inte den bästa extremiteten. Hon har aldrig blivit bedömd. Trevligt temprament. Skulle gärna blivit av med "fbl" överlinjen, dvs. något svag. Långbent och mkt luft under sig och höga knän, men har ändå lätt för att länga sig.
Avkomman vill jag ska bli en bra tävlingshäst och vill gärna behålla luftigheten, storleken och tempramentet.
Stolinjen som hon är efter, är känd för att ge hästar med högaknän, så hingsten behöver inte ha det, men helst inte allt för rakbent.
Men som sagt, vill jag gärna ha en internationell hingst.
Jag har tittat på Dream boy, Sezuan (som alla andra), londontime och 50 andra hingstar
Hingsten får gärna vara inom "rimlig" prisklass (inte totilas-prisklass)
Några tips?
Tacksam för svar