Hingstval - dressyr

LucyShow

Trådstartare
På uppdrag av kompis kommer här en fråga ang hingstval till detta sto:

http://www.blup.se/sv-SE/horses/120654-corona-5-swb

Rids i lätta klasser dressyr och var på G med Msv när senskada inträffade.

Har inte kommit längre pga att hon varit väldigt svår att transportera men det har nu lösts med hjälp av reskompisen Lilla Gubben.

Styrkor, lätt att samla sig och väldigt arbetsvillig. Svaga sidor är att hon blir väldigt lätt spänd och går i spinn. Inga längningar att tala om heller mao.

Min kompis vill ha en häst till sig själv att rida i Msv dressyr.

Sv: Hingstval - dressyr

Har inte hunnit fundera så mycket, men rent spontant tänkta jag på Hermes. Mycket ridbarhet, klok hingst som inte verkar stressa upp sig och fina naturliga gångarter.

Sv: Hingstval - dressyr

Glömde skriva att hon är lite lång i ryggen.

Någon annan som har något förslag?

Liknande trådar

Dressyr Hej! Jag och min häst har bekymmer med galoppen. Blir ofta ganska öppen i formen i fattningen, blir ofta hastig galopp och slutar med...
Svar
4
· Visningar
1 237
Senast: josqla
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 386
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 455
Senast: mackan
·
Avel Jag skriver inte ofta på Buke men läser desto mer, på sistone har det blivit många trådar på avelsforumet eftersom att jag funderar på...
2
Svar
24
· Visningar
4 315

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Lymfangit
  • Vi som letar häst II
  • Födda -21