Miao
Trådstartare
Om allt går som det ska kommer mitt sto betäckas nästa år. Jag kommer att använda detta år till efterforskningar (BLUP, stamtavlor, dräktighets% osv) om vilken hingst som skulle passa bäst, men jag är redan nu nyfiken på era åsikter! Buke is the place to go for information
Mitt sto är
* svenskt halvblod
* e. Marino - German
* född 1989
* Av den "äldre" typen, inte ädel som dagens sporthästar, men inte heller tung. Kan kanske få in en bild nån gång om jag lär mig hur man gör
* Samarbetsvillig
* UNDERBART temperament
* Haft föl en gång tidigare
* Taktmässiga gångarter, men inget "flashigt". Traven är sämst, längningen är inte att tala om (men vi jobbar på den hela tiden).
* Utbildad till ung. LA nivå dressyr och LB hoppning
Jag vill ha en hingst som är / har
* svenskt halvblod
* minst 170 cm (alt. ofta får stora avkommor)
* som nedärver gott temperament och riktigt bra gångarter
* mycket bra exteriör
* lätt för samling
* hög ridbarhet
* av lite modernare typ
Min absoluta favorithingst är ju Briar . Men han kanske kan vara lite tung? Hur har hans avkommor blivit enligt er? När vi var på premiering med vårt sto (enbart för ett omdöme, hon var ju 15 år gammal då) fick vi av domaren (förutom överraskande bra kritik) rådet Master, för hans lätthet att samla sig och för att det skulle passa bra ihop med hennes stam.
Så, vad har ni för förslag?
Mitt sto är
* svenskt halvblod
* e. Marino - German
* född 1989
* Av den "äldre" typen, inte ädel som dagens sporthästar, men inte heller tung. Kan kanske få in en bild nån gång om jag lär mig hur man gör
* Samarbetsvillig
* UNDERBART temperament
* Haft föl en gång tidigare
* Taktmässiga gångarter, men inget "flashigt". Traven är sämst, längningen är inte att tala om (men vi jobbar på den hela tiden).
* Utbildad till ung. LA nivå dressyr och LB hoppning
Jag vill ha en hingst som är / har
* svenskt halvblod
* minst 170 cm (alt. ofta får stora avkommor)
* som nedärver gott temperament och riktigt bra gångarter
* mycket bra exteriör
* lätt för samling
* hög ridbarhet
* av lite modernare typ
Min absoluta favorithingst är ju Briar . Men han kanske kan vara lite tung? Hur har hans avkommor blivit enligt er? När vi var på premiering med vårt sto (enbart för ett omdöme, hon var ju 15 år gammal då) fick vi av domaren (förutom överraskande bra kritik) rådet Master, för hans lätthet att samla sig och för att det skulle passa bra ihop med hennes stam.
Så, vad har ni för förslag?