Hingsts inverkan på sto -beteendefråga...

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare missan
  • Startdatum Startdatum
M

missan

....med konstig rubrik. Min fråga är; Jag ska betäcka mitt sto i vår och på gården finns två stall varav det ena innehåller en hingst. Är det en fördel att ha mitt sto i det stallet för att få igång brunster etc?

Finns det nackdelar med att ha en hingst i närheten under tiden hon är dräktig?

missan

Sv: Hingsts inverkan på sto -beteendefråga...

Det är en fördel om det är en vettig hingst som du kan prova stoet mot så att du vet när det är dags att åka till hingsten/stationen.

Jag har haft dräktigt sto i samma stall som hingstar flera gånger och det har aldrig påverkat något på något vis.

Sv: Hingsts inverkan på sto -beteendefråga...

påverkar enbart positivt då en del ston knappt visar synlig brunst. Men med en hingst i närheten så blir det betydligt lättare o avgöra om stoet är brunstigt eller inte. Ett tips är bara att inte ha en hingst nära paddocken ;) Det har jag haft, stoet fullkomligen "dog" när hon var nära honom,o skitseg på vägen ifrån, o som en kanonkula på vägen till honom. Kul o se, men kan avslöja att ryttaren hade mkt färg på kinderna ;P

Liknande trådar

Anläggning Hej alla Ni som har följt med vet jag har köpt en häst, underbart 5årigt sto från en seriös uppfödare. INNAN jag ens gick igång med...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 477
Senast: Lobelia
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 488
Senast: Ajda
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 707
Senast: lizzie
·
Avel Som en spin off från tråden om antibiotika och avel. Seminverksamheten ger stora möjligheter till hingstval, hingstar från hela världen...
2
Svar
34
· Visningar
5 289
Senast: ginnies
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar