Hingstpremiering Connemara 2006

mizz_beauty

Trådstartare
Vi har ju redan börjat lite. Men tycker att det kan få en egen tråd. Har uppdaterat med lite mer härstamningar. (Har även lagt in andras info om hingstarna).

Tydligen kommer det bara vara en dag. Då det inte är så många hingstar anmälda.

Anmälda:

6st 3 åringar ska visas. e:
Holens Ingolf (kommer ifrån Starrhult)
Spinway Corona (kommer ifrån Starrhult)(ägs av Gisela, Hagens)
Janus-Brantshammar Bell Dara
Öx. Mango-Pommac
Grange Flynn Sparrow (kommer från Dale)
Hagens Ryan

4 äldre
en imp tyskland är 4 år (tror jag) och är/har varit till salu. Bild finns/har funnits på annonsdirekt. Sök på connemara!

en imp irland var anmäld förra året men kom inte då. e Streamstown Larry-Abbeyleix Fionn.

Sjödalens Magnet 4 år e Aladdin gbr. Hopp o gång diplom på treårstest i höstas.

Wesaborgs Tji Fick Ni (har varit anmäld 2ggr tidigare men inte kommit) e: Shirleys Thunderbell u: Grytåsa Katja.
Kvaliten 2004
9-10-10-10 veterinärt.
38p exteriört
7-7 i löshoppning

7-6-6 gångarter...


Sen har vi ju Coosheen Finbarr som ska göra bruksprov.

(Nice-N-Curly är inte anmäld)
 
Sv: Hingstpremiering Connemara 2006

När går anmälningstiden ut?

Curres ägare brukar anmäla sig sent/efteranmäla till det mesta :smirk:
 
Sv: Hingstpremiering Connemara 2006

Det var den sista januari tror jag.

Men vad jag fattade skulle han inte anmälas för att han var så stökig att hålla på med?
 
Sv: Hingstpremiering Connemara 2006

Okej

De leder ju alltid med kedja osv, men SÅ farlig tycker jag inte han är =S Fast jag ser ju honom iof bara i boxen eller hagen en gång i veckan...
Har fått lägga täcke på honom en gång, eller rättare sagt hålla i honom medan Cina gjorde det, och det var en himla procedur att få på täcket, fattar inte varför, för hästen stod helt still och var jättesnäll.
 
Sv: Hingstpremiering Connemara 2006

Det är ju synd om han inte skulle visas (med de meriterna).

Kanske skulle de kunna ha honom på semin om han är jobbig. (partisk eftersom jag behöver en hingst till mitt ena krångelsto och han skulle nog passa bra).
 
Sv: Hingstpremiering Connemara 2006

jag har alltid trott att Curre e snäll o hålla på med.
När han gick SM samtidigt som jag red sm så var han då väldigt lugn o stillsam.
 
Sv: Hingstpremiering Connemara 2006

Varför ha en icke godkänd hingst som är jobbig att hantera:crazy: (fast nu kanske inte så är fallet just med denna hingst)
Jag skulle välja att kastrera eller möjligen försöka få godkänd... det beror lite på vad stökigheten kommer ifrån, man vill ju inte avla virrpannor.

För övrigt är jag lite nyfiken på 3-årshingsten som är e. Flynn - Dale Haze!
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hingstpremiering Connemara 2006

ja de är oxå lite konstigt.. varför ha kvar honom som hingst?
men jag har för mej att ja hört att den(curre alltså) kommer aldrig kunna bli godkänd pga nå fel... någon som vet??
ja tycker han e fin.

Ja Flynn-Dale Haze kan vara intressant..
vänta bara till nästa år då min Flynn-Finney Master kommer..hehe inbillar ja mej iaf.
Hur hög är gondor nu ??
 
Sv: Hingstpremiering Connemara 2006

Vet du vad 3-åringen e. Janus - Brantshammar Bell Dara heter? Vet du någonting om honom?
 
Sv: Hingstpremiering Connemara 2006

Åh, ingen aning faktiskt:crazy: Vill ha en mätkäpp!!! Har inte funderat på det på länge heller, men jag ska försöka mig på ett uppskattning nästa gång jag plockar in honom på jämt underlag.
 
Sv: Hingstpremiering Connemara 2006

Jag skrev inte att Dale Haze är morfar till den e Flynn utan att han kommer ifrån stueri Dale. Men det är ju mycket möjligt att Dale Haze är morfar.

Hingstar är ju även lite stökigare att hålla på med. Det ligger väl lite i deras natur men det finns ju även de som är snällare än vissa ston och valacker också.
 
Sv: Hingstpremiering Connemara 2006

Långarnö Cedrik. Mamman är Ciao Bellisima (stavning) diplomsto. Han var till salu på SCS lista för ett tag sen.
 
Sv: Hingstpremiering Connemara 2006

Jag har inte hört något om något fel på Curre och i så fall borde de väl kastrera tycker man.

Däremot så bertättade de på årsmötet förra året att de blivit tillsagda att om han skulle kunna gå i genom var han tvungen att vinna EM.
 
Sv: Hingstpremiering Connemara 2006

v<rt tog meningen"merit av SM status" vägen då???

Om man numera måste ha EMvinst för att bli godkänd på sina meriter...:confused: :crazy:
 
Sv: Hingstpremiering Connemara 2006

Nej nej, läste precis vad du skrev, men jag vet att 2003 föddes tre föl på Dale. Två ston (ett e. Dale Haze ue. Abbeyleix Fionn, ett e. G. Flynn Sparrow ue. Dale Haze) och en hingst e. G. Flynn Sparrow ue. Dale Haze. Därmed är jag rel säker på att det är denna hingst som är anmäld till visningen:) Enligt mamma är hingsten gulbrun.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hingstpremiering Connemara 2006

Vad som sades på årsmötet var att man välkomnade honom till premieringarna igen och inget annat.Att ägarna valt att inte anmäla är ju en annan sak.
 
Sv: Hingstpremiering Connemara 2006

Nu har jag ögonmåttat;) Han har vuxit en hel del den senaste tiden, men han är iaf inte över 140 cm än. 137 är vad jag uppskattar den till. Börjar nästan bli orolig över att han ska bli för liten:crazy: Längtar verkligen till jag får rida in honom men hur ska det gå om han inte tänker bli stor?! Usch för att vara lång ibland...
Halvbrorsan (e. Spinway Corona) är hela 153 cm nu som 4-åring!
 
Sv: Hingstpremiering Connemara 2006

Gronda skrev:
Nu har jag ögonmåttat;) Han har vuxit en hel del den senaste tiden, men han är iaf inte över 140 cm än. 137 är vad jag uppskattar den till. Börjar nästan bli orolig över att han ska bli för liten:crazy: Längtar verkligen till jag får rida in honom men hur ska det gå om han inte tänker bli stor?! Usch för att vara lång ibland...
Halvbrorsan (e. Spinway Corona) är hela 153 cm nu som 4-åring!
jag har väl inte riktigt följt med, vem är det du skriver om.. berätta mera.. låter intressant...
 
Sv: Hingstpremiering Connemara 2006

Det var lite "of topic". Svar på FT_ryttres fråga om hur hög min 2-åring har blivit...
 
Sv: Hingstpremiering Connemara 2006

min är ju över 140 sen länge sen ... hehe
var nog över 140 redan som 1 åring. men sen har han stått stilla om man jämför med halvblodet som vuxit 2 dm senaste året.
Qrumelur är nog 144 nu.. rädd för att hans ka växa över.. vill inte !
 

Liknande trådar

Avel Här kommer resultaten från Connemaras hingstpremiering. På SCS hemsida finns rapport från årsmötet. Fråga om det är något annat ni...
2
Svar
31
· Visningar
2 399
Senast: ancan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp