hingsthjälp

Sv: hingsthjälp

Jag förstår helt klart hur du tänker och jag har själv tänkt i de banorna...och tänker i de banorna. Men du har ju ingen aning om problemen och jag blir kanske utan grund irriterad när du, över internet ska döma min häst när jag till det istället har duktiga veterinärer. Jag har pratat med min veterinär och flertalet andra duktiga som är insatta i hästens fall och kommit fram till att det till 99% inte är ärftligt, jag tror att de körde på henne järnet nere i Tyskland. Den här hästen är helt fantastiskt, köpte henne med tanken att hon skulle gå de högsta klasserna så jag förstår att de har kört hårt med henne.

Och ja, det är en öm punkt. Men vi vet å andra sidan inte heller om hon acklimatiserar sig till det Svenska hästhållningssättet och såvida inte MR visar några konstigheter så tänker vi ta ett föl på henne, om inte vet tror hennes problem är ärftliga för då är det självklart inte ett sto lämpligt att avla för. men därför tänkte vi avvakta och ta ett föl under tiden. Det kanske löser sig, kanske inte.

Har du vidare synpunkter skulle du kanske kunna starta en egen tråd om det eller varför inte PMa mig istället.

Sv: hingsthjälp

Chirlon är ju en jätte fin hingst. Kul att han återvände till Sverige så vi får chansen att använda honom igen:love: Alltså jag tycker det kan vara ett bra val till ditt sto.
Annars titta lite på Biggles också?? Det kan kanske också vara nått?? Dessa två hingstar tycker jag du ska titta lite närmare på:love:

Liknande trådar

Avel Jag vill börja med att understryka att jag är helt ny gällande ALLT som har med avel att göra, men jag har gått i banorna att ta föl på...
Svar
1
· Visningar
970
Senast: viltmilla
·
Avel Hallå! Går och dagdrömmer lite om att betäcka mitt sto i framtiden. Hon är regristerad som Hannoveranare, e Don Vino och ee...
Svar
4
· Visningar
890
Senast: Sofie.S
·
  • Låst
Avel Nu brinner det i knutarna och jag har blivit tvungen att göra en helomvändning har ett sto i högbrunst som vi hade planerat att betäcka...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
12 653
Senast: ameo
·
Avel Hej. Jag tänkte betäcka mitt sto igen nästa år. Har inte haft på tre år nu och jag känenr att jag skulle vilja ha en avkomma efter...
Svar
4
· Visningar
732
Senast: Pegija1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka