Hingstfunderingar inför 2017

Smaken är som baken - jag är helt ointresserad av Camaro M O_o måste jag erkänna. Finns så många hingstar som jag tycker är mycket mer intressanta

Om det är prioriterat med gångarter hade jag kikat på MrVain GJ eller Canterbury också. Hasard har bra ben (9 på bruks). Sen tror jag att någon av de nygodkända också fick riktigt bra betyg på benen

Har kollat på canterbury och hade i princip bestämt mig för han men sedan ångrade jag mig, ska kolla på dom andra :)

Nyseminerad Catch i morse. Ny koll imorgon för att se om hon ovulerat och sen är det förhoppningsvis bara att hålla tummarna!
17880389_1897185456973790_946946811443111030_o.jpg

Hoppar in i den här tråden efter flera år borta från bukefalos så ni får ursäkta min "bukefalos okunskap" ;)

Har ett sto e:silano (Flemmingh-Jasper) ue: Silvio II-purioso, importerad från holland, gått 145, rör sig bra och ganska högställd, 178 i mankhöjd men av sportigtyp.
Helt underbart temeperament, vem som helst kan hantera henne och i skogen kan vem som helst rida.
Mycket power i sig.
Hon skadade sig på hoppträning för ca en månad sen och ska därför få gå i avel.

Hingsten ska ha bra benställning, hoppa bra och röra sig helt okej, inte allt för stor eftersom att stoet är stor själv.

Har nästan bestämt mig för Iowa så undrar främst lite om någon har erfarenhet av honom?

Har även funderat lite på Camaro M, crusader ice, fetcher N, hip hop och har även nu fått upp ögonen för Cayenne de clarence.

Jag skulle kolla på Algot (Cardento-Corland) om jag vore som du! Ridbar, välbenad hingst av det mindre slaget med svårklassmeriter. Och riktigt bra spermakvalité!:up:

Jag skulle kolla på Algot (Cardento-Corland) om jag vore som du! Ridbar, välbenad hingst av det mindre slaget med svårklassmeriter. Och riktigt bra spermakvalité!:up:

Är han tillbaka i sverige? Kollade på han för några år sedan till ett annat sto men då blev han såld till polen tror jag :) Vart finns han?

Vad tycker ni om Cover Boy S? Det står att hans betäckningssäsong startar 15/5, är det inte sent?
Mitt sto är brunstig nu men ska vänta till nästa brunst tänkte jag.
Har flera favoriter men kan absolut inte bestämma mig. Istället för att minska på listan så ökas den. I-landsproblem. :crazy:

I morgon ska jag på hingstvisning och hoppas efter det kunna ta ett beslut! Det lutar åt 3-åriga Action Man Ask, hoppas så att jag gillar honom live! Stammen och det jag sett på bild tilltalar mig verkligen:)

I morgon ska jag på hingstvisning och hoppas efter det kunna ta ett beslut! Det lutar åt 3-åriga Action Man Ask, hoppas så att jag gillar honom live! Stammen och det jag sett på bild tilltalar mig verkligen:)
Började också titta på honom igår och pratade med kvinnan på hingststationen om Action man! Superfin, verkligen. Kan tyvärr inte åka på deras hingstvisning men kan du inte lägga ut vad du tyckte om honom och kanske en snutt film eller ngt? :)

Ni som har bestämt hingst, när planerar ni att betäcka första gången?

Har ett gammalt sto som ska betäckas, pälsfällning pågår, vill ha gott om tid men inte få ett föl för tidigt på säsongen. Heller inte för sent. Tog sig sent förra försöket. Hur resonerar ni?

Celia ska till seminstationen i andra halvan av maj. Jag vill inte ha föl tidigare än i april.

Cez tog sig på första brunsten alla gånger utom en. Henne skickade jag iväg på årets tredje brunst.

Har ett gammalt sto som ska betäckas, pälsfällning pågår, vill ha gott om tid men inte få ett föl för tidigt på säsongen. Heller inte för sent. Tog sig sent förra försöket. Hur resonerar ni?

Kommer att åka med ena stoet iväg om ca 2 veckor och andra om förhoppningsvis 3-4 veckor.
Bor i Skåne så här är vädret ganska bra tidigt så jag oroar mig inte över att få föl tidigt. Ganska vanligt häromkring att fölen kommer i mars/slutet av mars och i början av april.

Beror på när årets föl födds. Har mitt nya sto på seminstationen nu. Hon är varmblod och där vill man ju ha tidiga föl:) dom som fölar maj o juni kommer att åka till station första brunsten efter fölbrunst som en ser ut nu.. om dom inte går förmycket över tiden då får jag tänka om:angel:

Min höst ska betäckas för första gången så jag vill ha gott om tid. Jag tänkte börja nu i mitten av april men brunsten kom när det inte var läge att åka. Var på stationen idag och kollade henne och kommer åka tillbaka efter Valborg :).

Liknande trådar

Avel Köpte idag ett sto e.Clever Hill Q ue.Jazz som ska betäckas. Visst, nu är hon bara 1.5år gammal men direkt efter treårs ska hon betäckas...
2
Svar
21
· Visningar
3 971
Senast: tramp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar