Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ok. Men det låter ju bra. Jo..det är Ganesco men det kanske inte "gör" så mycket?
Kan inte uttala mig ang skadedrabbade avkommor. Men hingsten är bärare av WFFS så ni behöver provta ert sto innan seminering.Hej,
Vi hade nästan helt bestämt oss för Bravour till vårat sto men sen har vi hört rykten om att han och hans avkommer drabbas ofta av skador. Är det någon som känner igen detta och vet om det stämmer?
Har träffat på ett 15 tal avkommor och ingen har varit mer skadedrabbad än ngn annan häst.Hej,
Vi hade nästan helt bestämt oss för Bravour till vårat sto men sen har vi hört rykten om att han och hans avkommer drabbas ofta av skador. Är det någon som känner igen detta och vet om det stämmer?
Jag vet inte ens vilken den här hingsten är. Men hästar har ju även en mamma och en uppfödare/ägare så om det finns mycket skador bland avkommor efter en specifik hingst så behöver det ju inte ha någonting med hingsten själv att göraHej,
Jag blir ju aldrig klar över vad jag vill ha till mitt sto så ge mig gärna förslag på gångartshingst. Hade ju Americano GJ eller Benchmark på min lista men vill gärna ha fler förslag.
Bon Coeur?
Om stoet:
Född 2006. 169 i mkh och jag vill gärna ha omkring den höjden.
Bra hhb. Något kortlinjerad. Supertrevligt psyke. Inte så stora gångarter men lite kvick där skritten är sämst. Fått en avkomma med Canterbury som fick 46 och 46.5 på 3 års.
Vill ha en modern men ändå lite krallig hingst med stora taktmässiga gångarter.
Gillar ju lite uttrycksfulla huvuden även om det inte är primärt för gång och funktion..
Svenskstationerad. Goda simmare som funkar på skick.
Har träffat många avkommor till honom där det inte stämmer, som många rykten startar de för att någon har upplevt något negativt om eller två individer och sedan dragit felaktiga slutsatser utifrån det.Hej,
Cornet Obolensky - Quattro B - Gerswin. Verkar mycket sympatisk, jag var domarsekreterare när han visade gångarterna på kvaliten där han verkade ha hög ridbarhet och gott temperament. Har senare dessvärre inte kunnat tävla p g a en skada.Jag vet inte ens vilken den här hingsten är. Men hästar har ju även en mamma och en uppfödare/ägare så om det finns mycket skador bland avkommor efter en specifik hingst så behöver det ju inte ha någonting med hingsten själv att göra
Tack för mer infoCornet Obolensky - Quattro B - Gerswin. Verkar mycket sympatisk, jag var domarsekreterare när han visade gångarterna på kvaliten där han verkade ha hög ridbarhet och gott temperament. Har senare dessvärre inte kunnat tävla p g a en skada.
Det är min uppfattning om hingsten (avkommorna kan jag inte uttala mig om) efter att jag känner flera som jobbat nära hingsten. Det går ju att titta på resultat för att få en uppfattning om ev "luckor" (som såklart kan ha en massa olika förklaringar, relaterade eller ej till skador).Hej,
Kul med Duke of Hearts XX har du sett Saint Louis? Har bara sett honom på pappret, bild och film men han får mitt fälttävlanshjärta att klappa snabbare. Han verkar vara tillgänglig via LövstaVerkar bli Duke of Hearts som förstahandsval till 02-an, men behöver en reservhingst som går på färsk sperma, och iom att det är nästintill omöjligt att hitta en sådan som passar till min fälttävlansinriktade avel, så lutar det åt att plan B blir att göra dressyrföl.
Stoet har raka 8-or på exteriör och gångarter, och mkt lätt för sig i dressyren, har nosat på de flesta msv-rörelsene trots en kort och skadedrabbat ridhästkarriär. Mormor har även varit i uttagstruppen till norska landslaget i dressyr, trots hoppstam. Vad hon saknar är lite mera framåtbjudning (beror nog dels på träning, men hon tänker i princip mera uppåt än framåt), och skulle kunna vara lite kvickare i sin mekanik, men får inte bli för känsligt. Ridbarhet är prio ett, en bra front med liggande bogar är ett plus, och ingen gångart sämre än 8, gärna 9-or. Hon kan ge veka/långa kotor och låga trakter, så hingsten bör inte nedärva det.
Hingsten kan stå i Sverige eller Danmark, men måste(!) vara EU-station. Ideer, någon?
Benefit? Jag tycker den verkar så himla trevlig.Verkar bli Duke of Hearts som förstahandsval till 02-an, men behöver en reservhingst som går på färsk sperma, och iom att det är nästintill omöjligt att hitta en sådan som passar till min fälttävlansinriktade avel, så lutar det åt att plan B blir att göra dressyrföl.
Stoet har raka 8-or på exteriör och gångarter, och mkt lätt för sig i dressyren, har nosat på de flesta msv-rörelsene trots en kort och skadedrabbat ridhästkarriär. Mormor har även varit i uttagstruppen till norska landslaget i dressyr, trots hoppstam. Vad hon saknar är lite mera framåtbjudning (beror nog dels på träning, men hon tänker i princip mera uppåt än framåt), och skulle kunna vara lite kvickare i sin mekanik, men får inte bli för känsligt. Ridbarhet är prio ett, en bra front med liggande bogar är ett plus, och ingen gångart sämre än 8, gärna 9-or. Hon kan ge veka/långa kotor och låga trakter, så hingsten bör inte nedärva det.
Hingsten kan stå i Sverige eller Danmark, men måste(!) vara EU-station. Ideer, någon?
har du förresten kollat H-Ekwador?Verkar bli Duke of Hearts som förstahandsval till 02-an, men behöver en reservhingst som går på färsk sperma, och iom att det är nästintill omöjligt att hitta en sådan som passar till min fälttävlansinriktade avel, så lutar det åt att plan B blir att göra dressyrföl.
Benefit? Jag tycker den verkar så himla trevlig.