Jag gillar Àdelt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag gillar Àdelt
Det stÄr ju inte att den ska undvikas till Àdla/fullblodsbetonade ston. Om du inte personligen vill ha lite mer massa.Det stÄr nu att man ska anvÀnda den för att förÀdla. Jag har ju ett fullblod.... Vad sÀger du nu dÄ?
nÀ, men vad betyder förÀdla? Om det inte betyder andel fullblod, jag kan inte sÄnt hÀr riktigt.Det stÄr ju inte att den ska undvikas till Àdla/fullblodsbetonade ston. Om du inte personligen vill ha lite mer massa.
nÀ, men vad betyder förÀdla? Om det inte betyder andel fullblod, jag kan inte sÄnt hÀr riktigt.
à h tack!Jag tror de syftar pÄ typmÀssigt, att fÄ en mer Àdel modell. SÄ inte kopplat till fullblod egentligen. SÄhÀr beskrivs det i linjÀra manualen:
"Typ (Ă€del-grov)
Proportionerna i kroppen samt benens omfÄng,
Àven ledernas storlek, i relation till hÀstens storlek."
Ragnarps Rolex mÄste gÄ bruksprov i Är, det Àr den 29-30/5.Jag har nÄgra alternativ som jag fastnat pÄ. Hade gÀrna gjort en till Ragnarps Rolex men han Àr sÄld sen ifjol och hittar ingen info alls om honom i Är.
BrÀnnornas Rigoletto har jag kikat pÄ lÀnge, om han Àr i avel i Är kan han vara ett alternativ.
Annars har jag tittat pĂ„ Orchard Zweed, han ska gĂ„ bruksprovet i slutet av maj för asrp och Ă€r himla intressant. Ăr annars godkĂ€nd i swf sĂ„ dĂ„ ska jag kunna registrera avkomman som welsh partbred. Ăr dock inte alls insatt i welsh-sidan sĂ„ har ingen aning om hur jag ska tĂ€nka dĂ€r.
En annan som jag Ă€r vĂ€ldigt förtjust i Ă€r Ăngvaktarns Precious, men det Ă€r samma "problem" dĂ€r, han Ă€r bara godkĂ€nd för swf.
Ăr det nĂ„gon som har koll pĂ„ skillnaden mellan asrp och swf? Mitt sto Ă€r ju 50% welsh men Ă€r reggad som ridponny. Kan man visa pĂ„ fölvisning och 3Ă„rs och kvalitĂ©n som för swb/ridponny pĂ„ samma arrangemang som asrp eller Ă€r det ett annat upplĂ€gg?
Ja precis, samma som för Zweed. Men har ingen aning om ifall han kommer att visas eller inte. Ska ringa nÄgon pÄ asrp och frÄga, Àr nog enklast!Ragnarps Rolex mÄste gÄ bruksprov i Är, det Àr den 29-30/5.
skicka ett mail till registratorn pÄ ASRP sÄ kan hon svara pÄ dina frÄgor, du hittar mailadressen pÄ ASRPŽs hemsida.
han var ju godkÀnd nÀr du betÀckte stoet, sÄ du kan regga fölet i ASRP.Jag har ett sto drÀktigt med Zweed. Jag Àr inte superbra pÄ ponnyavel. Detta Àr bara mitt andra ponnyföl. Om inte Zweed blir godkÀnd, var reggar jag fölet dÄ?
Tur! SÄ förvirrat. Mest van vid halvbloden.han var ju godkÀnd nÀr du betÀckte stoet, sÄ du kan regga fölet i ASRP.
Samma hÀr, det hÀr blir mitt första rena ponnyföl.Tur! SÄ förvirrat. Mest van vid halvbloden.
Har inte Luxus extremt dÄliga simmare eller minns jag kanske fel?Nu tror jag valet till mitt D-daysto stÄr mellan tvÄ hingstar. Luxus (om han ska gÄ i avel. Vet det om ett par veckor) eller Onofakind OM. Stoet ger fantastiska avkommor och jag kan ge lite pÄ rörligheten för att fÄ ett bra huvud.
Vi fÄr se om det Àndras igen.
Jo, det har han haft tidigare i alla fall.Har inte Luxus extremt dÄliga simmare eller minns jag kanske fel?
Oneofakind ser fin ut och lite spÀnnande, blir intressant vilken du vÀljer
Jo det har han. Dock vÄgar jag chansa för jag har nÀra och hon kan semineras typ en minut efter tappning.Har inte Luxus extremt dÄliga simmare eller minns jag kanske fel?
Oneofakind ser fin ut och lite spÀnnande, blir intressant vilken du vÀljer