Hingstförslag till sto e. Feliciano

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare klarass
  • Startdatum Startdatum
K

klarass

Nästa år ska jag låna min systers sto och betäcka. Någon som har hingst förslag?? Finns så himla mycket fina, man blir helt snurrig ;)

Hon är ett litet sto på 158cm i manken. Hon har bra extriör, är välbenad men har en något lågt ansatt hals. Hon är pigg och framåt att rida. Är väldigt kvick i benen. Skulle önska mer ryggvärkan och ett bättre avstamp. Hon blev klass 1 på fölvisning. Ej visad som treåring och blev klass 1 hoppning på fyra års test.
Hon är tävlad upp till 1.30m hoppning, LB dressyr och debutant fälttävlan.
Hon har ok steg men jag skulle vilja ha en bättre trav och galopp. Hon är lite stel o tjafsig i munnen.
e.Feliciano

Hon fick ett föl för 4 år sedan och är nu dräktig med Camaro M.

:)

Sv: Hingstförslag till sto e. Feliciano

För att kunna ge något föslag måste du nästan skriva ut mera stam.. Framförallt så att man kan titta på vad stostammen har gett tidigare, det ger en liten vink om i vilken riktning man bör tänka!

http://blup.se/sv-SE/horses/134747-pierina-45-swb
Jag känner TS och hoppas att det är ok att jag länkar stoet :)

Hennes tidigare avkomma e. Cathageno fick hoppdiplom som 3åring och blev bästa hopphäst i Östergötland på Kvaliteten betyg 8-9. Såg att kvalitetspoängen inte stod med i BLUP ännu.

/Maria

Senast ändrad:

kommer tornesch vara aktiv nästa år? blir antagligen honom om han e med, läste nåt i ridsport.

Ett föl till, så kul.

Det jag skulle tänka på med denna stostam är att den ger väldigt varierande storlekar och ibland dålig hals, som fördel är att de ofta har väldigt bra ben.

Cagancho ger avkommor som har bra halsansattning o bra överlinje o mkt kapacitet i hoppning.inte för försiktiga men ändå rädda om sig! Har gett mkt fina avkommor trots få ston o hade 3 stycken med i breedersfinalen varav 2 var med rena amatörer.

Liknande trådar

Avel Sitter och grubblar på hur jag ska göra med hästeriet i framtiden. Så om ni nu tittar strikt ur avelsmässigt perspektiv - vilket av...
Svar
11
· Visningar
1 611
Senast: Fredag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Lymfangit