Hingstförslag mottages tacksamt!

Peak

Trådstartare
Vad skulle ni lägga på detta sto?

2.jpg

3.jpg

PA060010-1.jpg

Stam: http://www.blup.se/sv-SE/horses/212232-alizee

Mycket lätthanterlig och lugn i alla situationer så är inte rädd för en hingst med lite skarpt mellan öronen.
Hon är 168 cm, men ger ett mindre intryck. Dock lämnar hon stora avkommor - så ingen hingst som är känd för att ge bjässar.
Rör sig bra. Fick 8or när hon visades som 3-åring. Skulle dock önska en något bättre galopp.
Då hon även hoppar helt okej, får hingsten gärna ha lite talang där också. En multitalang hade suttit fint.

Är intagen i hannovers huvudstambok och jag kan tänka mig att regga fölet där istället för hos ASVH. Så även utländska hingstar är aktuella.

Fick ett föl hos mig -09 som blev klass 1 och har haft 3-4 st i Tyskland.

Tacksam för tips - behöver lite input från andra ögon. ;)

Sv: Hingstförslag mottages tacksamt!

jag föreslår Voltaire eller Concorde alt Embassy.

Ger bra gallop o Voltaire ger multiavkommor vad jag förstår.

Escudoblodet kanske är beprövat med ditt stos blod?

Fint sto med riktigt fin överlinje o halsansättning! Har du film på henne?

Vad har hennes möderne för prestationer?

Varför föra aveln 20-25+ bakåt?? vilket dina 2 första förslag gör.Och inte är dom hannoveraner eller ASVH godkända heller (nu har jag inte kollat asvh)

TS du har ett superfint sto där,finns mycket kul man skulle kunna tillverka.Kan du tänka dig fryst på henne så ta en titt på Celles fryslista,hingstarna på TAI lista var inte så många 2009 och nya listan är inte ute än.

Det finns hingstar som visat sig förärva sig bra. Escudo, Voltaire bla.

Varför är det att föra aveln tillbaka?? Det är ju det som tex visar sig vara bra nu. Tex var vinnaren av Globe tour e. Voltaire. Är med i både hopp-och Fälttävlanstoppen ( nu , inte då)

Tycker ej att Escudo heller är att föra tillbaka aveln 20 år bakåt. Blev just vald till årets hingst.

Varför använda en ung hingst som man ej vet vad denne ger alltid? Sverige skiljer sig verkligen avelsmässigt från andra länder när det gäller hur man väljer hingst!

En av världens bästa dressyr hästar Unicef Wahajama hade Acapulco som morfar, med Warkant e. Worl Cup I som far. Tror du skall glömma allt som folk föreslagit och försöka hitta en bra gångarthingst med hyfsat hoppresulat, och det finns några, kanske någon Florestan son då Florestan inte fungerar längre men han vann både gång och var vinnare även i hoppning, något som folk gärna "glömmer".

Jag är inne på Ferdinand07's linje lite att använda mig av en dressyrstammad hingst som även kan studsa över några hinder. Dock gillar jag Escudo I oerhört mycket - och ska jag ta en hopphingst är han en het kandidat. :)
Tack! Har tyvärr ingen film på henne. Och vet inte så mycket om mödernet, bara att hennes mor är ett statspremiesto.

Dobbis, jag kan mycket väl tänka mig att använda fryst. Däremot kan jag inte hitta fryslistan du nämner?

Ferdinand07, hon har faktiskt varit dräktig med Warkant hos de Tyska ägarna. Dock kan jag inte klura ut om hon kastade fölet eller vad som hände.
Florestans söner ska kollas upp grundligt.

Jag hade nog fortsatt med gångsrtshingst som kan hoppa. Damino kan ju hoppa även om han var lite för laddad på bruks. Eftersom ditt sto verkar ha en väldigt fin typ så är Flash Dancer IM en nätt hingst. Eftersom hennes avkomma efter Damino är så stor så är det kanske ingen nackdel att använda en mindra hingst. Annars är jag mycker förtjust i Belamour, stoet ditt verkar kunna väga upp hans halsansättning. Sista förslager är Wladimir OA eftersom han är en i mina ögon helt komplett gångartshingst som hoppar bra:).

Liknande trådar

E
Avel Funderar på att betäcka mitt sto på fölbrunsten och skulle då vilja ha en liten dialog här om vilken hingst som skulle kunna passa...
Svar
1
· Visningar
769
Senast: KickiH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka