Hingsten Rubin Royal?

RIA

Trådstartare
Vad vet ni om hingsten rubin royal?

har någon sett hans avkommor? hur blir dom i temperament, höjd m.m.?

berätta allt ni vet :)

Sv: Hingsten Rubin Royal?

Mörkbrun, född -96, 170 cm, dressyrindex 144, godkänd i Old., Hann., Wetsf., och de sydtyska förbunden. Kom 4:a i sitt hingstprov -00 men året därpå, när avkommorna värderades, vann han.

Mamma, elitstoet Rumirell, är också mamma till de godkända hingstarna Blue Hors Romanov, Rumicello, Rubino Vincento och Rubin Action. Ur samma möderne kommer också Coleur Rubin, Coleur Rouge, Conterno Grande och Gio Granno. Med tanke på att det längre bakåt ligger fälttävlanshästar i toppklass är det inte förvånande att de marknadsförs som multitalanger.

Rubin Royal har lämnat 9 godkända söner, bla stallkompisen Rubin Cortes ur den första årgången. Han har även lämnat 7 statspremieston. Stoet U.S Latina blev siegerstute i Schweiz och Bundessiegerstute i Österrike samma år var också e Rubin Royal.

Jag red in och visade en 3-åring efter honom i våras. (ue:Robin Z)

Ett mycket trevligt och okomplicerat sto. Hon fick inga toppsiffror på gångarter, men det berodde mycket på osäkerhet från hennes sida ( jag hade henne 4 veckor innan testet, då skulle hon lära sig "allt" eftersom hon var ohanterad i stort sett sedan innan...) i hoppning fick hon 7-8 men även där fanns mer eg.

bilder finns HÄR
det är den m.bruna.

Jag tror att hon kommer att ha en bra framtid som FT häst om nu ägaren vill satsa på det!

hon ser riktigt trevlig ut! :)

men vem är fuxen efter? gillade den också :p

Fuxen är e Coleur Rubin-Lancianos. Riktigt fin och trevlig den med :)

Kul att se bilderna, han verkar typa sina avkommor en del?

Är det nån som har en bild på Rubin Royal själv?

Håller med, traven är löjligt bra, så vitt jag kan se, nästan extrem.

Han såg lite spänd ut, men det kanske bara är jag som är ovan att se hästar i "uppvisningsform", så att säga?

Nån som har en uppställd bild?

Jag vet inte om Du missade det...men jag har svarat Dig i Din andra tråd även om Rubin Royal eftersom vi fött upp en avkomma till honom.....

KL

Bright Sara har haft synpunkter på hans bakbensaktivitet i tidigare trådar. Jag tycker dock att den är okej, även om frambenen jobbar mer. Är ej lösgjord på filmen och det blir lite taktfel.

oj, det har jag nog missat :crazy:

du får gärna berätta mer!

vet du i så fall vad han kostar att betäcka med?

jag tycker också han ser lite spänd ut, men det kan ju bara varit just denna gång. tyvärr har jag ingen bild på honom...

traven är ju bara :love: även om han som ni sa har mer aktivitet bak än fram. tror han skulle passa mitt sto bra. hennes bakben är det inget fel på :)
han har höjden, det eleganta älda, långa ben och är högställd samt ändå lite maffig i kroppen men ändå ädel...

synd att han inte finns att beäcka med i sverige...

ingen som vet om man kan ta importsperma på honom??
hur funkar allt det?

jag tycker också han ser lite spänd ut, men det kan ju bara varit just denna gång. tyvärr har jag ingen bild på honom...

traven är ju bara :love: även om han som ni sa har mer aktivitet bak än fram. tror han skulle passa mitt sto bra. hennes bakben är det inget fel på :)
han har höjden, det eleganta älda, långa ben och är högställd samt ändå lite maffig i kroppen men ändå ädel...

synd att han inte finns att beäcka med i sverige...

ingen som vet om man kan ta importsperma på honom??
hur funkar allt det?

Det finns säkert, men det lär bli både dyrt och krångligt.

sant... får hoppas på att han kommer tillbaka. eller att man tar honom senare när jag vet vad mitt sto lämnar...

...som jag skrivit i Din andra tråd har vi allvarliga funderingar på att -om ingen annan gör det - försöka oss på att ta in sperma från honom åtminstone till våra egna ston, om inte nästa säsong så kanske året efter.

När vi använde honom d v s 2005 vill jag minnas att han kostade 13.000 kronor i språng och därtill kom naturligtvis kostnader för skick också om ca 500 kronor per skick. Nackdelen med detta är naturligtvis att behöva betala allt redan innan betäckning.

ja, då är han i alla fall för dyr för första fölet.

med tankte på allt som kommer runt omkring med importkostnad m.m.

synd, men jag får ta honom gången efter i så fall :)

Kul att se bilderna, han verkar typa sina avkommor en del?

Är det nån som har en bild på Rubin Royal själv?

Här finns en
rubin_royal_stand.jpg

Uppfödaren och ägaren Harli Seifert har ju haft samarbete med en svensk tidigare när det gällde bla Coleur Rubin. Han tappade intresset tyvärr men hon har ju många hästar som vore trevligt att få in sperma av. Du kan hitta mycket information på hennes hemsida www.pferdezucht-harli-seifert.com

Snygg hingst! Men den där lite branta bogen tycks gå i arv tyvärr. Inte för att den verkar hindra honom i rörelserna, iofs.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 082
Senast: Piaff
·
Avel Jag hade behövt lite mer information om dessa hingstar och deras godkända avkommor. Gärna era egna åsikter och erfarenheter. Vad de...
2
Svar
32
· Visningar
2 929
Senast: Lea88
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 629
Senast: Mabuse
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 638

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka