Sv: hingsten Persistent Solution
Som ägare till Persistant Solution kan jag tala om att han i dagsläget har 7 avkommor som alla har fått appaloosatecken. Lugna och trevliga som sin pappa. Han lämnar lika fina föl både på appaloosa och arabston.
Hans egna meriter är från SM 06 då han blev Grand Champion i Halter, 1:a Two Year Old Stallions, 1:a Hunter in Hand och Top Ten Finalist (4:e placering)
Vill ni veta mer eller se bilder på avkommorna så är ni välkomna att kontakta oss. 0733-649224 eller
therese.blomqvist@karlskrona.se
Angående frågetecken kring våra tillstånd så kan jag meddela att alla papper är i ordning. Annars hade det varit svårt för oss att bedriva en komunal verksamhet med Handikappridning och Ridterapi.
Vår gård är genomgången, inspekterad och godkänd utav kommunens djurskyddstillsynsman.
För övrigt kan jag varmt rekommendera appaloosan som handikapp och terapihäst då dess temperament är helt perfekt till detta.
Glömde nästan det viktigaste:
Tusen Tack för de fina orden och berömmet om vår hingst!!
Han ser bra ut, har bra stam och uppför sig perfekt. Men så kommer han ju från en duktig uppfödare också, även om dem verkar tycka att det finns tveksamheter kring oss så är vi inte tveksamma på att de gör bra hästar.