hingsten Persistent Solution

Sv: hingsten Persistent Solution

Ah..... Tack Annelie.
Lyckades inte koppla ihop begreppet med tillstsånd för hästnäringsverksamhet :)
Liiiiiiite trög :)
/Mike

Som ägare till Persistant Solution kan jag tala om att han i dagsläget har 7 avkommor som alla har fått appaloosatecken. Lugna och trevliga som sin pappa. Han lämnar lika fina föl både på appaloosa och arabston.
Hans egna meriter är från SM 06 då han blev Grand Champion i Halter, 1:a Two Year Old Stallions, 1:a Hunter in Hand och Top Ten Finalist (4:e placering)
Vill ni veta mer eller se bilder på avkommorna så är ni välkomna att kontakta oss. 0733-649224 eller therese.blomqvist@karlskrona.se

Angående frågetecken kring våra tillstånd så kan jag meddela att alla papper är i ordning. Annars hade det varit svårt för oss att bedriva en komunal verksamhet med Handikappridning och Ridterapi.
Vår gård är genomgången, inspekterad och godkänd utav kommunens djurskyddstillsynsman.

För övrigt kan jag varmt rekommendera appaloosan som handikapp och terapihäst då dess temperament är helt perfekt till detta. :)

Glömde nästan det viktigaste:
Tusen Tack för de fina orden och berömmet om vår hingst!!
Han ser bra ut, har bra stam och uppför sig perfekt. Men så kommer han ju från en duktig uppfödare också, även om dem verkar tycka att det finns tveksamheter kring oss så är vi inte tveksamma på att de gör bra hästar.

Senast ändrad av en moderator:

Har hört ryktesvägen att ni blivit anmälda till djurskyddet och att ni har magra hästar. Stämmer det eller är det bara skitsnack?

Om ni har tillstånd från kommunen så är det väl bara att visa upp det så blir det väl tyst sen??????

Tack för berömmet Therese. Det är rätt att jag låter kritisk. Vi har bara olika syn på hästhållning. Detta var över ett år sedan. Det är ju bra att saker och ting verkar ha löst sig för er nu.:rofl:

Är inte tråd relevant. Lågvatten märket är nått. Man ska inte fundera överhuvudtaget på rycktes spridning. Din saning kan vara någon annans osaning osv. Förlåt men jag blir upprörd över människors plumphet:mad:. Hingsten är jätte fin.:)

Har hört ryktesvägen att ni blivit anmälda till djurskyddet och att ni har magra hästar. Stämmer det eller är det bara skitsnack?

Om ni har tillstånd från kommunen så är det väl bara att visa upp det så blir det väl tyst sen??????

De är många många som har hört detta och en hel del som har sett det själv med egena ögon, tydligen. De är sånna personer jag träffat.
Ja tråden är gammal och de är bara att hoppas det har blivit till det bättre nu.

Du va väl där i augusti. Som jag sa innan någons sanning är någon annans osanning.

Skitsnack som förs vidare kallas också för förtal i Domstolen , trist med vuxna människor som beter sig lågt ....

Är sällan ute på detta forum och hade egentligen tänkt hålla mig utanför den här diskussionen eftersom hingsten i fråga är min uppfödning och jag lätt kan framstå som partisk. Det är en fin hingst. Men det är det väl ingen som ifrågasatt.

Jag tycker att docbar borde ha mer tort på fötterna innan han/hon utalar sig om rykten. Docbar kanske skulle ha kollat med kommunen och sen utalat sig.
Det känns ogenomtänkt och plumt men det kan knappast vara förtal. Nu får ju Therese en möjlighet att besvara Dockbars påstående.

Om jag som stoägare får höra sånna rykten(det var ju det länken gällde från början, avelshingsten Persistent Solution)om en hingsthållare så vill jag ju veta att det bara är skitsnack. Då kollar jag upp det.

Skickar jag iväg min häst så vill jag vara bombsäker på att den blir bra omhändertagen, har säkra hagar att gå i och får erfodelig skötsel och hanteras av ansvarstagande och kunniga människor.

Vidare, som hingstägare ställer jag mig frågan varför jag ska behöva konkurrera med folk som inte har godkända anläggningar när jag själv har fått lägga ned utbildning,tid,möda och pengar på att få min anläggning godkänd och driva seriös verksamhet. Varför ska vissa klara sig undan myndighetskontroll?
Hålla lektioner utan utbildning etc. Det blir snedvriden konkurrens i en redan tuff branch.

Nu har detta inget med Therese verksamhet att göra. Jag vet inte hur den ser ut i dag eftersom vi inte har någon kontakt, utan det här var mer en allmän reflektion på det som skrivits ovan de sista dagarna.

Läs Brottsbalk 1962:700
kap 5 :Ärekränkning ,Läs alla paragraferna i.
Den som smäder ell ger falska beskyllnigar etc rykten dömes till fängelse , böter .
Så det kan vara bra o se till och ha en fungerande hemförsäkring med rätts skydd ..i alla fall om man vistas på Bukekalos..

LÅGT..e min mening..och det står jag för.

Jag hålller med dig om att det är lågt men det skulle nog inte finnas en enda bloggare i detta land som inte skulle få det lite hett om öronen om man hårddrar det så. Sådanna grodor gör ni ju här inne hela tiden.

Hade förväntat mig svar från annat håll och blev ganska förvånad över att bli anklagad för ärekränkning och förtal av någon som troligtvis (?) inte har en aning om fakta.

För att utreda om mitt inlägg bara var ett spridande av elaka rykten (=förtal?) eller var sant så kontaktade jag kommunen ifåga men blev hänvisad till Länsstyrelsen som tagit över djurskyddet sedan årsskiftet. Enligt handläggaren där finns ett öppet ärende avseende tillstånd att bedriva verksamhet med djur enligt SJV:s §16. Detta innebär att tillstånd för verksamhet enligt denna paragraf ej givits ännu och således får man inte bedriva yrkesverksamhet med djur på gården i nuläget. I grunden ligger en anmälan till kommunala djurskyddet daterad slutet av 2007.

Och??
....................ditt inlägg - hört ryktesvägen att ni har blivit anmälda ...magra hästar ..stämmer det...
är detta sant?? eller falsk ryktes spridning = förtal

någon som vet något om honom ? eller har avkomma efter?
Ska ta hjäp av hans ägare med inriding av min pålla och kom på tal om att jag är i betäcknings tankar och självklart på sa dom deras hingst, av det jag såg tycker jag han ser riktigt trevlig ut, lugn och inte minsta hingstig, gick i hagen med ston och föl. Men vill höra åsikter förutom ägarens, så någon här som har någon bebb efter honom ?

STUTERI DOMOVOI finns det lite bilder på grabben
som verkligen är jättetrevlig, både att se på och att "umgås" med.
Precis som hans ägare.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 868
Senast: mars
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 928
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
7 312
Senast: Masse
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 656

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka