hingsten Persistent Solution

urkella

Trådstartare
någon som vet något om honom ? eller har avkomma efter?
Ska ta hjäp av hans ägare med inriding av min pålla och kom på tal om att jag är i betäcknings tankar och självklart på sa dom deras hingst, av det jag såg tycker jag han ser riktigt trevlig ut, lugn och inte minsta hingstig, gick i hagen med ston och föl. Men vill höra åsikter förutom ägarens, så någon här som har någon bebb efter honom ?

Sv: hingsten Persistent Solution

Aldrig hört talas om hingsten och om det är en QH finns han (iaf inte med den elelr liknande stavning) inte reggad hos AQHA.

Mitt råd är att titta lite mer än bara ta första bästa närmsta hingst för att ägaren säger att den är snäll :smirk:

Malin

Ska ta hjäp av hans ägare med inriding av min pålla och kom på tal om att jag är i betäcknings tankar och självklart på sa dom deras hingst, av det jag såg tycker jag han ser riktigt trevlig ut, lugn och inte minsta hingstig, gick i hagen med ston och föl. Men vill höra åsikter förutom ägarens, så någon här som har någon bebb efter honom ?
Jag känner igen namnet men kan inte placera hästen? Hmmmm...

Appaloosa va?
:)

JAAA!!! absolut. Jag har ju sett han förra året tror jag de var såg en avkomma senast igår.. dööö hur dum får man bli? Tyst säg inget jag vet redan...:crazy:

Jag säger ingenting......my lips are sealed ;)
Men Appys är inte min starka sida kan jag erkänna så annan måste ge info om hingsten....

Det är därför jag skriver här och kollar om någon som vet något om honom ;) Som Wild Rein skrev är han en appaloosa, skulle kanske skrivit det först :p *sorry for that*

Gordon: hur var den bäbisen du träffade då ?

Det är därför jag skriver här och kollar om någon som vet något om honom ;) Som Wild Rein skrev är han en appaloosa, skulle kanske skrivit det först :p *sorry for that*

Gordon: hur var den bäbisen du träffade då ?

Ring Mels Appaloosa dom har haft honom.
Fölet jag har sett efter honom är JÄTTE fin.
Om de nu är han men jag är ganska säker.

Senast ändrad:

Det förklarar ju varför han inte fanns på AQHA ;)

Appisar är inte min starka sida precis så hoppas någon annan kan ge mer info

Malin

oki, men får nog vänta tills imorgon eller något :p :D
såg några av föl/unghästar efter honom, men va inte så lätt bedömma dom då dom va som små hårbollar ;)

hotrodder: ne är ju inte lätt att veta alltid :p

Ring Mels Appaloosa dom har haft honom.
Fölet jag har sett efter honom är JÄTTE fin.
Om de nu är han men jag är ganska säker.

Mels har fan de bästa appisar jag sett... grymt fina hästar!!!!!!!

hejsan!
jag ska försöka hjälpa dig så gott jag kan!

jag tycker han ser trevlig ut och är en hingst som har en riktig allround stam med dom klassika Dreamfinder och Goer(jag kan tycka att det är lite för mycket Dreamfinder och Goer i Appaloosorna nu, men det är min smak, hade valt touch of temptation eller the delivery boy PR), måste ju självklart nämna hans pappa goers design som nu är Hall of Fame (Canada) och hade över 800 Canadian National Show Points flera Superior Awards bla Halter,reining,pleasure, hans avkommor har tjänat mer än 10.000 poäng! :eek: Goers Design var den första Appaloosan jag någonsin sett i verkliga livet och hade ett underbart huvud. och jag kommer gråta mig till söms varje kväll för att jag aldrig fått betäcka med honom :cry:
mamman är Mels Appaloosas ena sto A Fantastic Dream ett riktigt fint sto som är ApHC Canadian Club Champion i Reining och Western pleasure och går du in på mels appaloosas hemsida kan du se ett föl efter persistent solution http://www.algonet.se/~alita/dixiebabe.htm
men än så länge har han ju inte gjort så mycket själv men visad i Halter vad jag vet, men där går det bra för honom.
en hingst jag själv skulle kanske kunna betäcka med, men det beror ju på vad man vill ha för typ o.s.v,

hejsan!
jag ska försöka hjälpa dig så gott jag kan!

jag tycker han ser trevlig ut och är en hingst som har en riktig allround stam med dom klassika Dreamfinder och Goer(jag kan tycka att det är lite för mycket Dreamfinder och Goer i Appaloosorna nu, men det är min smak, hade valt touch of temptation eller the delivery boy PR), måste ju självklart nämna hans pappa goers design som nu är Hall of Fame (Canada) och hade över 800 Canadian National Show Points flera Superior Awards bla Halter,reining,pleasure, hans avkommor har tjänat mer än 10.000 poäng! :eek: Goers Design var den första Appaloosan jag någonsin sett i verkliga livet och hade ett underbart huvud. och jag kommer gråta mig till söms varje kväll för att jag aldrig fått betäcka med honom :cry:
mamman är Mels Appaloosas ena sto A Fantastic Dream ett riktigt fint sto som är ApHC Canadian Club Champion i Reining och Western pleasure och går du in på mels appaloosas hemsida kan du se ett föl efter persistent solution http://www.algonet.se/~alita/dixiebabe.htm
men än så länge har han ju inte gjort så mycket själv men visad i Halter vad jag vet, men där går det bra för honom.
en hingst jag själv skulle kanske kunna betäcka med, men det beror ju på vad man vill ha för typ o.s.v,
Roligt att du läst på.
Dom har 2 föl till salu ev är väl de ena sålt till england redan.

javisst jag gör inget annat än pluggar Appaloosas ;):D
Mels Appaloosa har en hel del riktigt kalas hästar, det är ju en dröm att få det så en dag men dock lite mindre skala har inte möjligheter till mer, själv är jag helt förälskad i High Skills som dom leasar som föresten är halvsyster med persistant solution , men men vi får se

hej du jag kom på att dom som äger hingsten har själva en avkomma efter honom och undan en arab

oki, men får nog vänta tills imorgon eller något :p :D
såg några av föl/unghästar efter honom, men va inte så lätt bedömma dom då dom va som små hårbollar ;)

hotrodder: ne är ju inte lätt att veta alltid :p

Han blir fyra år i år.
Han har bara två avkommor så vitt jag vet. Den som jag har och en efter en arab.

Vi har fött upp Persistent Solution och sålde honom till Tyskland.
Han köptes därifrån tillbaka till Sverige. Han är bara visad en gång i Sverige och det var på Elmia 2006. Han blev då Grand Champion Stallion.

Ägarna har mig veterligt inget förvärvstillstånd och får inte ta emot hästar i träning eller för betäckning.

"Ägarna har mig veterligt inget förvärvstillstånd och får inte ta emot hästar i träning eller för betäckning"

Ursäkta en mindre vetande, men vad menas med detta?
Jo alltså, vad menas, både praktiskt, och juridiskt, med 'förvärvstillstånd'?

/M

"Ägarna har mig veterligt inget förvärvstillstånd och får inte ta emot hästar i träning eller för betäckning"

Ursäkta en mindre vetande, men vad menas med detta?
Jo alltså, vad menas, både praktiskt, och juridiskt, med 'förvärvstillstånd'?

/M

§ 16 i Djurskyddslagen =tillstånd att
bedriva hästverksamhet. Alla som tar emot häst för uppstallning, träning, eller säljer över fyra hästar/ föl per år måste ha tillstånd från djurskydds och miljöinspektionen. Byggnader skall vara godkända för hästhållning man ska ha erfoderlig utbildning etc.

Sedan 1 januari 2005 måste man ha godkännande från kommunen och SJV för att bedriva hästföretag.

Western SVerige arbetar för att alla som tar emot hästar för träning eller utbildar ska inneha F-skatt och vara godkända hästföretag. Kommer vi överens om upplägget föreningarna emellan så kommer det bli en allmän rekomendation i mars i år.

Läs mer på kommunens hemsida eller på SJV.
/A

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 868
Senast: mars
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 928
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
7 312
Senast: Masse
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 656

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka