Hingsten For Feeling ?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare ponnyryttaren
  • Startdatum Startdatum
P

ponnyryttaren

Är det någon som vet vad den har gjort? Och om den har lämnat bra avkommor?

och om det står såhär: For Feeling - Ramiro Z, varför står det så?

Kan inget om sånt :o :D

Sv: Hingsten For Feeling ?

Han har gått 1.30 hoppningar med bra resultat kanske 1.40 också? Men är väl mest verksam i aveln och har nog kapacitet för rätt mycket mer än så...

Hans avkommor är väl inte så gamla än, men For Pleasure, hans pappa har ju gett väldigt många fina hästar. Plus att han själv är en av världens bästa hopphästar ;)

Senast ändrad av en moderator:

Det innebär att For Feeling är pappan och Ramiro Z är morfar, och det innebär att det är en VÄLDIGT bra härstamning på den hästen!!

Ramiro Z är pappa till Robin Z och en massa massa andra godkända hingstar och internattionella hopphästar (bla Ratina Z). Det är en av de viktigaste hingstarna i hoppaveln.

For Feeling är som sagt var inte så gammal än och har inte varit i Sverige så många år. Men i Tyskland var han väldigt uppskattad och gjorde jättebra resultat på tävlingsbanorna som unghäst. Han är efter hingsten For Pleasure som också gått/går internationell hoppning. Här tävlas han av Helena Torstensson och jag tror han gått 1,40 men som sagt var betäcker han så mycket så då blir det inte så mycket tävlande.

/C

Faktum är att han gick 1,40 redan i Tyskland.

Tyskarna undrar vart han tagit vägen och varför han inte gått högre här... Men jag kan helt förstå vitsen med att ta det lugnt med en sån häst och ta ner honom i klasserna.

Ja han var ju helt väck när han kom till Sverige. De hade ju tävlat helt galet för mycket med honom. Tror Helena sa att han gjort 97 starter eller nåt i den stilen på ett år. :crazy:
Han var inte speciellt hoppglad när han kom hit, så det är väl en jäkla tur att de tagit det lugnt med stackarn. :(
Nu ser han ju jättefin ut igen. :love:

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 071
Senast: Piaff
·
Avel Frågar åt en vän. Söker tips på Welsh hingst på semin (helst) eller som står i Norrland. Helst C-ponny. Även D-ponny är av intresse...
Svar
3
· Visningar
599
Senast: Robina
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 505
Senast: ildiko
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 907
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• kattförsäkring
  • Annonsera mera hundar 2