Hingsten Brisard?

Anna Lilja

Trådstartare
Hej,
Är det någon som har information om halvblodshingsten Brisard? Jag har sökt på nätet och inte hittat någon info merän nån annons där en häst var efter Brisard resp en startlista med en häst som var efter Brisard. Tack på förhand!

Sv: Hingsten Brisard?

Jo då, det stämmer. Tack för länkarna! Jag har dock inte hittat så många bilder på honom in action. Några tips?

Vet inte om jag nånsin sett någon bild på Brisad in action, möjligtvis kan det finnas någon körbild tillsammans med någon annan hingst.

här finns lite info om Brisad.
http://www.blup.se/horses/4640-brisad
Han har en avkomma som heter Mistral 621. Som solveig Lundbäck tävlade svår dressyr på.Hon har även fött upp Misile och Melody(60).alla 3 helsyskon. Melody finns kvar på Ekenberg.De 3 är lika sin pappa.

Jag tror att det är svårt att hitta bilder på honom in action eftersom han inte tävlades när han stod i Sverige. Jag kan inte påminna mig om att jag sett någon.

Oh, jag hittade en bild på Brisad med Fritz Linsenhoff i sadeln ridandes svår dressyr:bump: Jag blev så paff att jag hade en sådan bild i en av mina gamla häften, Svenska Tävlingshästar utgiven av ASVH.
Den har väl du också Görel;)
Maila så skickar jag bilden, asani@glocalnet.net

Oh, jag hittade en bild på Brisad med Fritz Linsenhoff i sadeln ridandes svår dressyr:bump: Jag blev så paff att jag hade en sådan bild i en av mina gamla häften, Svenska Tävlingshästar utgiven av ASVH.
Den har väl du också Görel;)
Maila så skickar jag bilden, asani@glocalnet.net

Så bussig du är! Tack! Men det är inte så viktigt att du behöver göra dig det besväret. Du har inte tillgång till scanner och kan lägga upp bilden?

Jo, det går väl det också, att lägga ut bilden menar jag. Återkommer

Jag kollade i hingstkatalogerna 1990,-91,-92 och -93. Det är samma bild i alla böckerna, troligtvis är bilden tagen i samband med bruksprovet, i alla fall så är han ung på den bilden, 4 eller 5 år, (den bilden som namnet finns med på). Den andra bilden som han är grövre på finns i huvudstamboken L 1989-1990.

Jag kollade i hingstkatalogerna 1990,-91,-92 och -93. Det är samma bild i alla böckerna, troligtvis är bilden tagen i samband med bruksprovet, i alla fall så är han ung på den bilden, 4 eller 5 år, (den bilden som namnet finns med på). Den andra bilden som han är grövre på finns i huvudstamboken L 1989-1990.

Det är nog säkert för att det är en yngre version, det ser i alla fall ut så på bilderna jag sett! Tack!

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
533
Senast: Nikan
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 671
Senast: ildiko
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
1 012
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning Hej, nån som vet av nått märke/modell på flughuva m. öron som har utbuktningen längre ner på huvudet? Hästen fick ta andra pållens...
Svar
2
· Visningar
282

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Retrievertråden
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka