Hingstbete

F

fidobusen

Har köpt mig en litet hingstföl, blir året nu i sommar. Letar nu febrilt efter ett bra bete till honom, detta visade sig vara svårt:(
Ett alternativ är att ta hem han & att han får gå ensam i min hage eller skicka iväg han på hingstbete,,,,,

Behöver nu få höra lite om era erfarenheter, både goda & onda, tacksam för svar:bow:

P.S det går inte att kastrera honom än.....
 
Sv: Hingstbete

Varför går det inte kastrera?
Man brukar väl skära hästar tidigt va jag vet.

Själv skulle jag dock skicka hästen på hingstbete över sommaren, då det är otroligt uppfostrande för de små.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hingstbete

raderat, blev två likadana inlägg
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hingstbete

Kanske lämpligt att båda kulorna är nere. Annars är väl flugorna en orsak oxå.
 
Sv: Hingstbete

ahh okej :) jag bor i Hörby mot Sjöbo. Kanske lite långt. men har du provat att leta efter en valack (lån) till sällskap?
Själv har jag inte hittat ngn. hittade ett hingstbete men det var en jvl kärring som sa nej bara för att det var en fjordhingst. Tydligen hade tidigre varit till stort bekymer ang rymningar osv. Hon struntade i att min går själv och alldrig rymt. Iofs så var det för dyrt men ändå..
 
Sv: Hingstbete

har din häst gått ensam fram tills nu? hur har det funkat i så fall?
tråkigt med tantan som inte vill ta emot din häst....
 
Sv: Hingstbete

Det går bra hittills men ärligt talat är det inte bra för honom. han behöver leka av sig. Jag får ägna dubbelt så mycket tid åt honom. Tid som inte finns nu när jag jobbar för fullt. hade han inte varit så hingstig så hade han fått gå med stona. Men under deras brunst för två mån sen blev det uppenbart attt det inte gick.
 
Sv: Hingstbete

Letar även jag efter ett hingstbete till min 2-åring, det visar sig vara nästintill omöjligt.

:(

Om någon vet något är jag väldigt tacksam för svar!:)
Isabelle
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 722
Senast: Roheryn
·
Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 700
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
915
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 152
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp