Silverkedjan
Trådstartare
Sv: hingstbedömningen - gångartstråd!
Det är lättare än så, man hör det på namnet
Det är lättare än så, man hör det på namnet
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Djurjouren skrev:Byggda i nerförsbacke, och frampressade för hårt. svaga bakknän som inet förmår bära upp deras tyngd.
Men observera att jag kan inget om islandsbedömningar, bara om hållbarhet hos HÄST.
moli skrev:Hm. Till viss del förstår jag hur du resonerar, men tar du hänsyn till att de flesta bilderna är tagna snett framifrån, och lite snett uppifrån?
Silverkedjan skrev:Det är lättare än så, man hör det på namnet
Djurjouren skrev:Men det är väl så på avelsviningar, unga relativt oförberedda hästar ska på kort tid pressas till att göra saker de inte är redo för, så man kan inte klandra ryttarena utan snarae sproten som sådan som inet premierar en öppnare form på unghästar.
Djurjouren skrev:Linda Tellington Jones har de mest detaljerade huvudbeskriningar i relation till hästars personlighet.Hon har skrivit massor av böcker om du skulle råka vara intresserad av sånt.
Han kanske går bärsärkagångYeahnny skrev:Nu får du faktiskt förklara för mig
Nej, här ser han inte hoptryckt ut. Men...här kan jag vara ute och cykla och dessutom är det svårt att förklara hur jag menar... men jag tycker att hans bakdel borde komma längre in inunder honom. Han ser ändå väldigt mycket på framdelen ut.Silverkedjan skrev:
Kolla tygeln - det såg faktiskt inte hoptryckt ut "live"...
(Berserkur igen)
Silverkedjan skrev:Men i friare tempo som är viktigast på avelsbedömningar (hur ofta rider man annars slängtrav ) verkar inte en hög form dra ner poängen.