hingstbedömningen - gångartstråd!

Sv: hingstbedömningen - gångartstråd!

Michis skrev:
Jag tycker han va fin..
verkade okomplicerad att hålla på med från marken, snäll och trevlig men ändå kraftfull att se under ryttare..

Vad kul för det är precis vad jag letar efter.

Nasi skrev:
Jätte läcker häst, men jag kommer inte ihåg namnet ?
2955466.jpg
:love:

/ M

Caroline Wintzell med Gjafar från Mörtö:love: - halvbror till Birkir frá Skayeneland.

Josephine skrev:
GRATTIS Frida till en fin bedömning av ditt sto, framför allt 1: k rideg. :banana:
Nu är det väl dags att se er på banorna då:)

Vilket sto var det? Alltid roligt när det går bra!

Båbbe skrev:
Stolt gillar jag för hon är e:Askur från Håkansgården och dessutom ganska liten! Trodde faktiskt inte att det fanns så pass små avkommor e:Askur från Håkansgården, men är oerhört glad att de existerar! Jag gillar små hästar och jag gillar Askur så kombinationen är väldigt fin tycker jag!;) Att hon är ue: Atli och uu:Ljufa är inte precis nån nackdel heller!

Ha ha, funderade just på vad du skulle tycka om den andra Stolt hästen, som är efter Fakur. Är förmodligen inte alls din typ av häst:p

Men visst är det intressant att se alla fina Askur hästar! Vi hade ett Askur föl på lån fram till i januari, kanonfin häst både vad det gäller lynne och gång. Roligt att han ger så fina avkommor.

Senast ändrad av en moderator:

Freyr skrev:
Skrev i visningstråden. Min lilla madam blev bara jätteblygnär hon kom in på banan. Det går flera tåg!

Antog att det var så!! Så många nya intryck och händelser! Jag har ju visserligen aldrig sett henne i verkligheten, men det intryck hon har gett på bilderna (här på forumet) motsvarade verkligen inte hennes bedömning! Nästa år kommer det säkert att gå betydligt bättre!!
Ska bli kul att följa henne även i fortsättningen!

vart hittar ni siffrorna från helgens visning?

Nasi skrev:
Ett sto som särskillt imponerade på mig var Nanna fra Thufu, fick dock inga bra bilder på henne

/ M

Mycket vackert är det stoet. Lätthanterlig, ja rent underbar. Men speciell :angel: Ett typiskt sto helt enkelt. Men det är de flesta av deras hästar egentligen.. Underbar alltså :bow: Nanna och Svartinna.. *mums*

Surt sa räven och gick vidare.

Gillar din inställning Freyr. Det kommer alltid en andra chans..
Var detta din första visning?

I alla fall så tycker jag det var grymt jobbat. Båda hästarna är fina och det blir säkerligen bättre till nästa år.

Grattis!!!

Någon som vet hur det gick för Soldis från Wreta och Heba fran Wisseltofta Gård?

Skulle gärna vilja se lite bilder på stona som blev bedömda i helgen med om någon har. :rofl:

Hej!
Var finns resultaten?? Nyfiken som vanligt!

Worldfengur är ett hett tips! (som alla som är medlemmar i SIF har tillgång till gratis)

Är det någon som såg på unghingstarna som bara exteriörbedömdes?
En som går i hingstflocken där jag hjälper till visades och har inte träffat ägaren och hört hur det gick. Keilir från Vattnäs en 3årig svartskäck med stjärn.

Sv: Helgens bedömmning på strömsholm!

*knapplån*

Vi hade en lyckad helg på Strömsholm. :)

Både Fruma och Embla tog sig in i stambok. Fruma fick en jättefin bedömning på 7,94 totalt och är ju fyrgångare.
Embla snubblade in genom att få till passen och höja galoppen på söndagens öppna visning. Hon slutade på 7,54.

fruma_500_tölt.jpg

http://www.hvidagarden.se/hvidagardens_islandshastar/fruma_500_galopp.jpg
http://www.hvidagarden.se/hvidagardens_islandshastar/fruma_trav_500.jpg

embla_tölt_500.jpg

http://www.hvidagarden.se/hvidagardens_islandshastar/embla_trav_450.jpg

fruma skrev:
*knapplån*

Vi hade en lyckad helg på Strömsholm. :)

Både Fruma och Embla tog sig in i stambok. Fruma fick en jättefin bedömning på 7,94 totalt och är ju fyrgångare.
Embla snubblade in genom att få till passen och höja galoppen på söndagens öppna visning. Hon slutade på 7,54.

Kul att båda dina ston fick en andraklassbedömning :)
Fråga - bedömde du dina hästar själv?

Ja, vi är jättenöjda med helgens bedömning. Fruma kommer nog att visas om nästa år då hon fortfarande har mycket kvar att ge.

Är tyvärr inte så duktig att jag kan visa själv utan det är Madelene "Madde" Johanson som gjorde det jobbet mycket bra! :)

fruma skrev:
Ja, vi är jättenöjda med helgens bedömning. Fruma kommer nog att visas om nästa år då hon fortfarande har mycket kvar att ge.

Är tyvärr inte så duktig att jag kan visa själv utan det är Madelene "Madde" Johanson som gjorde det jobbet mycket bra! :)

Okej, det är ju bra att ta hjälp av någon om man aldrig har bedömt själv förut. 7,94 är ju jätte bra bedömning för en fyrgångare, hur gammal är hon?

Hon är fem år "och bara börjad" fick föl förra sommaren och var helt "ny" när hon åkte till Madde.

Vad kul att det gick bra för Fruma och Embla!!!
Vi undrade allt hur det hade gått för dem :)

//Sandra och Sofie

Grattis Fruma och Embla !!! Supergrattis !!!

Själv jobbade jag till 12 på söndan så sedan var det inte så mkt tid kvar att det var lönt att åka och heja :(

Väldigt kul med alla bilder :banana: :love: :bow:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka