Hingstarna Shogun och Mackay? Mitt sto i avel?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare winytiny
  • Startdatum Startdatum
Sv: Hingstarna Shogun och Mackay? Mitt sto i avel?

Oerhört tråkig inställning!

Jag är intresserad av vad svenska halvblod presterar, oavsett om det är i Sverige eller England eller USA eller något annat land.

jag har en 05:a efter Mackay, är supernöjd och tycker att han rör sig mkt trevligt.
http://www.youtube.com/user/celakristevik#p/a/u/2/eL7bC_3nZzI[B][/B]
Jag skulle själv tycka det va kul att få se andra Mackayavkommor :)

Men åh va roligt att se! :D Vilken snygging! Vilken härlig svikt han har i traven! Jag har tyvärr inga bilder just nu på min pålla då datorn är på lagning. men om du är inloggad på Facebook så har jag foton där :) Men Mackay är som sagt bara morfar till henne. http://www.facebook.com/#!/album.php?aid=126382&id=576419078

Den enda häst jag fött upp som gått svår dressyr på 2 kontinenter, dvs först i England och sen exporterades till USA var en valack e Mackay med den fantastiska stammen Ambassadeur-Zaran-Uthos X på moderns sida. Jag utbildade honom själv till LA i sverige, sen såldes han till ryttaren/tränaren David Hunt i England som utbildade honom till svår klass och red honom många säsonger, och han exporterade honom sen som läromestare till en ungdomsryttare i USA. Det är möjligt att min avkomma varden enda som blivit något efter Mackay, men han har i allafall en avkomma som gått svår klass!

Oj va roligt att höra! Då har han alltså ett bra dressyrförärv om man har tur! jag är super nöjd med mitt sto, så hoppas dte kan bli nåt av henne också. Kanske inte svåra klasser men iaf lite högre :) Du har inte någon bild?

Någon som vet något mer om Shogun? :)

Och bara för skojs skull kan jag säga att jag var och tittade på henne när hon var till salu som 2-åring. Stod på Öland då. Trevlig häst, fast jag hittade mig en annan guling sen..

Nämen!?:O haha! Du har ingen bild på henne eller så? :laugh: Jag köpte henne för ett år sedan, jag ramlade dock av och bröt ett tvärutskott i ryggen som vi missade breeders för 5-åringar i dressyr...men nu är vi båda på väg tillbaka!

Jag hade typ två bilder, men raderade dem för nåt år sedan. Minns att hon var väldigt högställd och lite ranglig på 2-åringars vis. Ganska mycket nerv i henne, men inte konstigt som 2-åring med massa nytt folk runt.

Vad bra att ni är på g igen! :)

Jag hade typ två bilder, men raderade dem för nåt år sedan. Minns att hon var väldigt högställd och lite ranglig på 2-åringars vis. Ganska mycket nerv i henne, men inte konstigt som 2-åring med massa nytt folk runt.

Vad bra att ni är på g igen! :)

Åå va synd! hade varit roligt att se! Nu över sommaren har hon tyvärr växt åt andra hållit och är på gränsen till att tippa lite för mycket frammåt. Så hoppas att hon ska växa upp där fram också snart. Nu förtiden har hon nog mognat lite i huvudet, lite unghäst ibland men inget utöver det...är väldigt nöjd med hennes temperament.

Hej!
Jag har själv ett sto med Shogun i stammen som är isabell och jag tycker visst
att du ska betäcka henne.Mackay har Pegasus som pappa och jag har haft ett
sto med Pegasus -Piaff i stammen.Pegasus gav stora avkommor konstigt nog eftersom han själv var liten med bra rörelser i trav och skritt. Mackay är ju inte godkänd men tycker att eftersom det är en isabell så går det att sälja,alltså om
det blir en isabell vilket absolut inte är säkert.Det är svårt att hitta isabeller och de är populära både i Danmark och Norge.Ston är svårt att hitta tycker jag.
Det är eller var ett stoföl till salu på hastnet ordinär stam 80 000:- samt en treåring 200 000:-. Jag hade tur och fick ett isabellhingstföl i år efter mitt sto,
pappa är Damino . Stort snyggt föl med mycket bra rörelser speciellt galoppen.
Rena halvblod är inte så vanliga heller bland isabeller.

Hampus: hejsan! va roligt att du är så positiv! :) Färgen spelar inte så jätte stor roll om jag skulle välja att avla på henne. jag vill ha bra tävlingshäst. Men självklart vore det jättekul med en isabell! Kollade lite på Damino, super snygg!! Synd att han hade lite lågt i hoppning bara, skulle vilja ha en hingst som är ganska lämnar lite allround avkommar...Lämnar inte Bernstien också isabeller? Eller har jag fel där?

tack för svar! :D

Bernstein lämnade isabeller, han är död nu men det finns fryst kvar. Den ende SWB-hingst i avel idag som har gulanlag är Bernsteins son Ravell.

Liknande trådar

Avel Ja, min ridskola har en helt fantastisk valack med just den stammen, som jag red idag. Min nya favorit bland ridskolehästarna :love...
2
Svar
29
· Visningar
2 399
Senast: Rosett
·
Avel Hallå alla! Funderar på olika hingstar jag skulle vilja använda på mitt sto i framtiden. Alice är e. Last Liberty ue. Temple wind xx...
Svar
7
· Visningar
1 805
B
Avel Jag är helt ny vad det gäller det här med avel och hoppas jag kan få lite hjälp! Jag har ett 16 årigt sto e. Fontaine - Master Spiritus...
Svar
11
· Visningar
2 038
Senast: Fiorano
·
S
Avel Jag funderar på att betäcka mitt sto född 1989. Hon är Alpen Fürst-Landrat-Ganesco-Chagall. Avkomman är en tilltänkt hopphäst. problemet...
Svar
1
· Visningar
792
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka