E

ess

Jag skulle vilja att ni skriver era tankar om dessa hingstar: Don Primero, Bocelli, Dionysos, Hohenstaufen. Vilka ston ni tror de passar bäst till. Info om dem vet jag redan så det är mest era funderingar om dem och vilka ston de passar bäst till som jag vill veta...:)

Sv: Hingstar

Va??? Är det ingen som har en fundering eller "erfarenhet" av dem, någon som använt någon av hingstarna+??:confused:

Har en 1-års hingst efter Bocelli-Bellini som är super i temperament och blev klass 1 som föl,mörkfux med bläs och 2 vita jämna strumpor bak,ädel och långlinjerad,är supernöjd med honom,tror han blir ca 165-168 cm.Har oxå ett föl efter Don Romantic med samma mamma som faktiskt är finare än va han va som föl,ska bli intressant att se vad hon får för bedömning.

Jag har ett årsföl efter Don Primero och kan bara säga att det var ett lyckat val! Långa ben och bra steg, snäll och medgörlig. Han rör sig betydligt bättre än mamman, som alls inte är dålig visserligen. Lycka till!

Hade jag en dressystammad märr (utan Donnerhall allför nära) så hade jag valt Don Primero. Han har givit så extremt många bra avkommor med varierande ston.
Bocelli ger nog fina gångartsavkommor, men hans hoippoäng från bruks gör att jag aldrig skulle anvönda honom ens i ren dressyravl.

De övriga vet jag för lite om. Hohenstaugen har ju inga avkommor ännu.

Jag har ett årsföl efter DP och jag är mer än nöjd!! :love: Mamman är efter Shiva du Loup,ganska ädel och inte så stor (161). Han är nu 8v och har växt ca 20-25 cm redan.Han rör sig väldigt bra,det ser så enkelt ut :D och han är hur go och social som helst. Jag skulle mer än gärna välja honom igen!

Roligt att läsa om era små avkommor...

Har inte bestämt mig än vem jag ska ta men är skönt att höra hur andras resultat har blivit.... Är väldigt sugen på Don Primero men gillar inte hans typ och storlek nu verkar det ju enligt hans Blup att han ger snyggare hästar än han själv ser ut... Men vill ju inte ha en lågställt ponny som avkomma...:D

Hur har de hästar som ni sett efter DP sett ut...

Bocelli gillar jag ju skarpt med...

Och om någon har några avkommer eller har sett efter Dionysos får ni gärna skriva om de med för jag har några månader att bestämma mig på ska inte betäcka förän nästa år med vill kolla i god tid...

Jag har en 1-årshingst e. Bocelli - Master som ser mycket fin ut och rör sig fint. Här kommer ett par bilder på honom.

Är det ingen mera som träffat några avkommor till någon av dessa hingstar (Hohenstaffen vet jag att ingen kan ha träffat avkommor till...):confused:

Annars tycker jag "folk" här inne brukar ha så mycket ideer om vilka ston hingstarna passar till....

*puffar*
Vill också veta mer om vilka ston dessa hingstar passar till.

Har en kl 1 hingstunge f-07 e Bocelli- BH Hertug. Mkt trevlig, väl ihopsatt med mkt gång. Har stor kroppskontroll o ser ut att ha betydligt bättre hoppteknik än sin mor, det lilla vi sett. Kommer gärna göra om det valet.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 086
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 983
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 632
Senast: Mabuse
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 578
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka